Telefonos csalóra figyelmeztet a NAV


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A NAV telefonon soha nem értesíti az adózókat, és nem kéri el ügyfelei bankszámlaszámát vagy egyéb bizalmas adatait – hangsúlyozza a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága annak kapcsán, hogy a hatóság egy telefonos csaló tevékenységéről értesült.


Az MTI-hez eljuttatott közleményében az adóhivatal rámutat: a hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, vagy folyószámla-kivonaton tájékoztatja az érintetteket például az esetleges túlfizetésekről.

Jelezték: a telefonos megtévesztésből eredő kellemetlenségekért az adó- és vámhatóság nem vállal felelősséget.

 

A NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatóságának sajtóreferense, Paskujné Pifkó Mónika arról tájékoztatott, hogy egy adózótól származó értesülésük szerint egy telefonos csaló a NAV nevében az ügyfelek bankszámla-adatainak megszerzésével próbálkozott. Az ismeretlen telefonáló azt állította, hogy az ügyfélnek túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámla-számának megadását követően tudják átutalni. 

(MTI)



Kapcsolódó cikkek

2022. május 23.

Az ingatlanok bérbeadásának legfontosabb szabályai (4. rész)

A bérbeadás jellegétől függően két nagy csoportot különböztetünk meg: a folyamatos bérbeadást és az eseti bérbeadást. Utóbbi esetben az Áfa tv. 55. §-a alapján az esemény időpontja lesz a teljesítés időpontja. Sokkal összetettebb a helyzet, ha a folyamatos bérbeadás esetét vizsgáljuk.

2022. május 20.

800 éves az Aranybulla – Megszületik a kiváltságlevél (4. rész)

Sok minden ismert az Aranybulláról, de nem kevés a bizonytalanság sem a kibocsátásával, hatásaival, utóéletével, megítélésével kapcsolatban. A kiváltságlevél szövege fennmaradt, de az talán kevésbé ismert, hogy mit jelentettek az egyes rendelkezések. Az értelmezést fordítási hibák is nehezítették.