Terjeszkedik az e-ügyintézés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Július elsejétől a NAV megyei és fővárosi igazgatóságain is lehet regisztrálni a rendelkezési nyilvántartásba, amelynek segítségével kilencvenegy közigazgatási ügytípus elintézésére adhatóak elektronikus meghatalmazások.


Balogh Gábor, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) közszolgáltatásokat támogató osztályának vezetője csütörtökön egy budapesti háttérbeszélgetésen elmondta, hogy egyre több hivatal és hatóság csatlakozik a rendelkezési nyilvántartáshoz.

A rendelkezési nyilvántartásba eddig az okmányirodák és a kormányablakok ügyfélszolgálatain, a posta negyven kijelölt ügyfélszolgálatán, illetve ügyfélkapus vagy telefonos azonosító segítségével online lehetett regisztrálni. Július elejétől már a NAV 19 megyei és 5 fővárosi igazgatóságán is megtehető ez – közölte. Tehát ez azt is jelenti, hogy a kilencvenegy ügytípusban a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain is lehet már tanúk és papírok nélkül meghatalmazást tenni – mutatott rá Balogh Gábor.

Közölte, hogy péntektől a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezi Hivatal lekérdező szervként csatlakozik a rendelkezési nyilvántartáshoz. A hivatal így az ügyfél rendelkezésének megfelelően fel tudja venni vele adott esetben a kapcsolatot – jegyezte meg az osztályvezető.

Kommentár a közbeszerzési törvényhez

Megjelent!

Kommentár a közbeszerzési törvényhez című kiadványunk a 2015. november 1-jén hatályba lépő új közbeszerzési törvény rendelkezéseit magyarázza, a műfajnak megfelelően paragrafusról paragrafusra.

Megrendelés >>

Elmondta, a rendelkezési nyilvántartás 2015 novemberében indult el 84 ügytípussal, és ez június elsejével egészült ki további 7 egyéni vállalkozói ügytípussal.

A rendelkezési nyilvántartás az ügyfélkapun keresztül 2,3 millió állampolgár előtt nyitott – tette hozzá.

A telefonos ügyintézéshez az állampolgároknak személyesen kell igényelniük a telefonos azonosítót. Ezután az ügyfeleknek, ha meghatalmazást szeretnének adni valakinek, elegendő felhívniuk az ingyenes kormányzati ügyfélvonalat, a 1818-at, bediktálniuk a szükséges azonosítót, és elmondaniuk, ki és milyen ügyben járhat el helyettük.

Jelenleg tehát 91 ügytípusban adhatunk személyesen az ügyfélszolgálatokon, elektronikusan, illetve telefonon tanúk és papírok nélkül meghatalmazást az általunk kijelölt személynek. Bárki meghatalmazható, aki elmúlt 18 éves és szerepel a személy- és lakcímnyilvántartásban.

Balogh Gábor kitért arra, hogy a telefonos meghatalmazás 3-4 perc alatt megtehető. A jogosultság bármikor visszavonható.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 4.

eÁfa bevallás előnyei – új technológiák alkalmazása az Áfa rendszerében

2024-ben bevezetésre került az elektronikus áfa rendszer, amely a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználásával az áfa bevallások elkészítésében vállalt adóhatósági támogatás keretében csökkenti a vállalkozások számára az adminisztrációs terheket. Egyúttal kijelöli a fejlődés irányát is, amelyben a végső cél az új platformok használatának elterjedése. A HÍD Consulting segítségével áttekintjük a digitális szabályozás részleteit