Újabb szolgáltatásokkal bővült a NAV az online ügyintézése


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Magánszemélyeknek segít egyszerűen adószámot igényelni, illetve az adószámos tevékenységükkel kapcsolatos adatokat, változásokat bejelenteni, valamint az egyéni vállalkozók is online formában jelenthetik be adataikat vagy azok változását a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) saját fejlesztésű online nyomtatványkitöltő alkalmazásában (ONYA) – közölte a NAV csütörtökön.

Közleményük szerint a két új szolgáltatással az alkalmazás már összesen négy ügycsoportban biztosítja az online megoldást, ami azt jelenti, hogy egyes bejelentéseket bevallásokat akár otthonról, kényelmesen, webes felületen lehet kitölteni, illetve beküldeni.

Az alkalmazás mobiltelefonról is elérhető. Ezzel a lehetőséggel például egy magánszemély maximum 30 percen belül kiválthatja az adószámát.

A NAV emlékeztetett, hogy a január óta elérhető alkalmazásban eddig két szolgáltatást lehetett igénybe venni. Az egyik az adóazonosító jellel, adóigazolvánnyal, vámazonosító számmal és levelezési címmel kapcsolatos, valamint az egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettséggel kapcsolatos bejelentések intézése volt. A másik a jövedéki adóval kapcsolatos bevallások, adóbevallások, adó-visszaigénylések, továbbá a jövedéki adóról szóló törvény szerinti adóalanyok számára készült adóbevallási tervezetek megtekintése, elfogadása vagy módosítása és benyújtása volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

Niveus: nem nagy siker eddig az eÁFA

Az eÁFA rendszert 2024 elején vezették be, de az elmúlt hónapok tapasztalati alapján eddig nem igazán használták a vállalkozások. A Niveus Consulting Group ügyfélkörében végzett nem reprezentatív felmérés alapján az derült ki, hogy az eÁFA rendszer sok esetben hibákkal küszködik és sok javítás vár még rá annak érdekében, hogy elterjedjen – olvasható a cég közleményében.