Üzleti terv készítése


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az üzleti terv legfőbb funkciója, a vállalkozás üzletmenete során annak folyamatos mérése, hogy hatékony-e, eredményes-e a fejlesztés, vagy maga a vállalkozás. Egy induló vállalkozás esetében az üzleti terv képes megalapozni a potenciális vállalkozó döntését arról, hogy egyáltalán érdemes-e elindítania a vállalkozást. Ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor alapvetően kétféle üzleti terv készíthető: az egyik saját magunk „megnyugtatására” (vagy éppen bosszúságunkra, ha az elemzés alapján el kell vetnünk a korábban jónak tűnő üzleti ötletet), a másik olyan kívülállók számára, akik például a fejlesztési elképzelésünkhöz, vállalkozásunkhoz forrást nyújthatnak.
Az Adó-kódex ezen számának célja, hogy képessé tegye a hazai piacon tevékenykedő vállalkozásokat arra, hogy valamennyi fejlesztési elképzelésükhöz, üzleti ötletükhöz el tudják készíteni a minden részletre kiterjedő üzleti tervet. A kiadvány előbb átfogóan, fogalmi szinten mutatja be az üzleti tervet, annak célját, felépítését, majd sorra veszi az üzleti terv egyes lehetséges fejezeteinek tartalmát és az azok elkészítéséhez szükséges elemzési módszereket. Végül egy konkrét (de fiktív cégadatokat tartalmazó), egyszerűsített példán keresztül bemutatja az üzleti terv egy lehetséges mintáját.

A teljes cikk megtekintése



Kapcsolódó cikkek

2024. május 8.

Nyugdíjbiztosítás: nem jár automatikusan az adójóváírás!

Az előző évben az államilag támogatott nyugdíjbiztosítási számláikra összesen 145,5 milliárd forintot fizettek be az ügyfelek. Ez szerződésenként csaknem 300 ezer forintnyi befizetést jelent, vagyis a tárgyévi befizetés után járó 20 százalékos adójóváírás a biztosítottakat átlagosan 60 ezer forintnyi adóvisszatérítéshez juttatja. Ez azonban nem jár automatikusan: az összeget csak azok számlájára utalja az adóhatóság, akik ezt a május 21-ig benyújtandó szja-bevallásukban külön igénylik – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

2024. május 8.

Áfateher a marketingakciókban, promóciókban

Tapasztalataink szerint sok a bizonytalanság a különböző marketingakciók, árengedményi konstrukciók áfa-kezelése tekintetében. Kis túlzással azt állíthatjuk, hogy ahány adóalany, annyiféle áfakezelés. Nagyon sok konstrukció, eljárás létezik (kuponok, pontgyűjtő akciók, utalványok, árengedmények, ingyenesen juttatok termékek, szolgáltatások, szóróanyagok stb.), ám ezek a megoldások jelentős adókockázatot rejthetnek magukban.

2024. május 7.

Niveus: nem nagy siker eddig az eÁFA

Az eÁFA rendszert 2024 elején vezették be, de az elmúlt hónapok tapasztalati alapján eddig nem igazán használták a vállalkozások. A Niveus Consulting Group ügyfélkörében végzett nem reprezentatív felmérés alapján az derült ki, hogy az eÁFA rendszer sok esetben hibákkal küszködik és sok javítás vár még rá annak érdekében, hogy elterjedjen – olvasható a cég közleményében.