Változik a jövedéki adó: mi lesz a benzinárral?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Július elsejétől emelkedik a jövedéki adó mértéke azon benzinfajtáknál, melyek nem tartalmaznak legalább 4,4 térfogatszázalék bioetanolt. Az adó ezer literenként 103 500 Ft-ról 111 800 Ft-ra nő, a MOL azonban felkészült a változásra – írja a Magyar Hírlap.

Az olajtársaság július elsejétől csak a megnövelt bioetanol tartalmú üzemanyagot forgalmazza annak érdekében, hogy ne emelkedjen a fizetendő jövedéki adó, a fogyasztói ár így nem fog változni a módosítás miatt.

Szintén július elsejétől lép életbe az a változás, melynek értelmében a jövedéki adó bevallása és visszaigénylése elektronikusan is lehetséges lesz. Az e-ügyintézés gyorsabb lesz, mely elsősorban a jövedéki adót visszaigénylő mezőgazdasági termelőknek lehet fontos.

Tavaly összesen 761 milliárd forint jövedéki adó folyt be a költségvetésbe, az idei előirányzat pedig 743milliárdos, melyet azonban várhatóan meghalad majd az adóbevétel. A jövedéki adó visszatérítés csaknem 60 ezer gazdálkodót, természetes személyt, őstermelőt érint, ők az idén várhatóan 20 milliárd forintot igényelnek vissza.

Forrás: Pénzcentrum


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.