Vámosi-Nagy: a SZÉP-kártya olcsóbb a béremelésnél


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jobban menő ágazatokban kis cégeknek is érdemes bevezetnie a Széchenyi Pihenő Kártyát: nincs költség, nincs adminisztráció, és jóval olcsóbb, mint a béremelés. Idén a cégükben személyesen közreműködők már nem maradnak ki a cafeteria új rendszeréből, és hosszabb távon a SZÉP-kártyák által generált forgalom csak emelkedhet. Az Atecéged.hu interjúja Vámosi-Nagy Szabolcs adószakértővel.

Továbbra is válság van, és a cégeket bérkompenzációra kötelezték; milyen lehetőséget lát ilyen körülmények között arra, hogy a kis- és közepes vállalkozások Széchenyi Pihenő Kártyát (SZÉP-kártyát) adjanak dolgozóiknak?

Attól függ, milyen iparágról beszélünk. Nyilván ott, ahol a megemelt minimálbér kigazdálkodása is súlyos nehézségeket okoz, nem lesz cafeteria. Jobban menő ágazatoknál, mint például az élelmiszeripar, vagy a szolgáltatási szektor egy része, ha van mód rá, érdemes a SZÉP-kártyában gondolkodni. A bevezetésének nincs költsége, nincs adminisztrációja, és jóval olcsóbb, mint a fizetésemelés: 200 ezer forintnyi béremelésből például csak 100 ezer marad a munkavállalónál, míg a SZÉP-kártyára utalt 200 ezer forintból 150 ezret elkölthet a dolgozó.

Az egyéni vállalkozók, és a cégükben alkalmazásban nem állók, de személyesen közreműködők kimaradnak a rendszerből?

Az egyéni vállalkozók nem kaphatnak SZÉP-kártyát. A jogalkotói szándék eredetileg nem erre irányult, de sajnos ez maradt a jogszabályban. A személyesen közreműködőket alkalmazottként tekinti a jogszabály, tehát nekik adható SZÉP-kártya.

El lehet-e költeni az üzemi konyhán a SZÉP-kártya vendéglátásra fordítható részét?

Elvileg igen, havi 12 500 forintig. De a szabályozás túl merev: csak alkalmazott, csak az üzemi konyhán költheti el a keretet. Ez így kevésé életszerű, mert ezek szerint az üzleti partnerrel, vagy az adóellenőrrel nem lehet együtt ebédelni. Várhatóan ezeken a szigorú szabályokon lazítani fog a jogalkotó.

Folytatás az Atecéged.hu-n,az alábbi linken.

Forrás: Atecéged.hu


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.