Varga: nem indokolt Vida leváltása


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Vida Ildikó, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elnöke végzi a munkáját, amellyel kapcsolatban eddig nem merült fel olyan kifogás, amely a leváltását indokolná; az erről szóló sajtóhírek kacsák – mondta Varga Mihály vasárnap este az ATV Szabad szemmel című műsorában.


A nemzetgazdasági miniszter Vida Ildikóval kapcsolatban kifejtette: „nincs olyan kormányzati szándék, hogy most azonnal el kelljen bocsátani”.

Varga Mihály elmondta, hogy a reklámadó azért nem kapott helyet a jövő évi költségvetésben, mert a 100 millió forintos adómentességi értékhatárt még mindig túl magasnak tartja az Európai Bizottság, a testülettel a kormány folytatja a témában az egyeztetéseket. Az 5,3 százalékos kulcs nem fog változni, azt az Európai Bizottság nem kifogásolja – fűzte hozzá.

A jövő évi költségvetés szokásosnál korábbi benyújtásával kapcsolatban Varga Mihály elmondta: a világban ez egy „normális tendencia”, igyekszik minden kormány minél hamarabb a költségvetés legfontosabb számait a piaci szereplőkkel közölni; az adótörvények benyújtása is a jövő évre felkészülést segíti. Példaként említette, hogy a német kormány már márciusban elfogadta a 2016-os költségvetés legfontosabb számait.

Arra a felvetésre, hogy a brókerbotrányok miatt extra teher hárul a bankokra, a miniszter elmondta: a mintegy 32 ezer Quaestor-károsultat kártalanítani kell a megemelt 100 ezer eurós összeg erejéig, az „ő életükkel nem lehet játszani”. A Quaestornak jelentős ingatlanvagyona van, az ennek értékesítéséből származó bevétel meg fogja téríteni a bankok által befizetett összeg nagy részét vagy majdnem egészét – vélekedett Varga Mihály.

A személyi jövedelemadó 15 százalékra csökkentésével kapcsolatban elmondta: ami kiesés a költségvetésnek, az nyereség a jövedelemmel rendelkező embereknek, és az szja-csökkentés – amellyel 120 milliárd forint marad a családoknál – a munkát terhelő adók csökkentésének sorába illeszkedik. A nemzetgazdasági miniszter felhívta a figyelmet arra, hogy 2016-ban a növekedés többletforrásait arányosan osztják el adócsökkentésre, beruházásokra, valamint béremelésre.

A kormány 120 milliárd forint bevételt tervez állami vagyon értékesítéséből jövőre. Ezzel kapcsolatban Varga Mihály kifejtette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál nem vagy kevéssé használt állami ingatlanok eladásából, a Földművelésügyi Minisztériumnál pedig a 3 vagy 10 hektár alatti földek eladásából számítanak bevételekre. Az így befolyó forrásokat meglévő és induló beruházásokra fordítják – tette hozzá.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) egyik igazgatója által szorgalmazott differenciált bankadóval kapcsolatban Varga Mihály elmondta: stratégiai kérdésekben továbbra sincs véleménykülönbség a Nemzetgazdasági Minisztérium és az MNB között, egyetértenek abban, hogy a hitelezést növelni kell, csak a kivitelezés egyik részletkérdésben nem értenek egyet.

(Forrás: MTI)

Kiskönyvtár az áfáról sorozat két új kötete + Vacsora-kódex

A csomag tartalma:

– Számlakiállítás és elektronikus számlázás a gyakorlatban

– Különös adózási módok az áfa rendszerében és a

– Vacsora-kódex

Rendelje meg most >>


Kapcsolódó cikkek

2024. december 6.

Az utalványok uniós áfaszabályozása (3. rész)

Az Európai Unió Bizottsága a közelmúltban jelentést készített az Európai Parlamentnek és a Tanácsnak az Irányelv 410b cikke alapján az utalványok fogalommeghatározása, forgalmazási láncai és a be nem váltott utalványok áfaszabályozásáról. E jelentés alapján megvizsgáljuk az utalványok témakörét az áfa-rendszerében.

2024. december 6.

A civil szervezetekre vonatkozó szabályok a társasági adóban

A civil szervezetek gazdaságban betöltött egyedi szerepére tekintettel, ezen szervezetek társaságiadóalap-megállapítási és -fizetési kötelezettségeit a jogalkotó az általános, valamennyi gazdálkodóra vonatkozó szabályokat szem előtt tartva, de az egyedi sajátosságokat figyelembe véve határozza meg. Írásunkban a civil szervezetekre vonatkozó rendelkezéseket és azok gyakorlati alkalmazását ismertetjük, figyelmet fordítva a közhasznú minősítéssel rendelkező szervezetekre vonatkozó speciális szabályokra is.