Versenyautók fiktív bérbeadása miatt vizsgálódott a NAV


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A NAV több mint 100 millió forint adókülönbözetet állapított meg egy országos ralibajnokságon versenyautók felületét reklámozásra használó cégnél.

A NAV „adatvagyonának felhasználásával, kockázatelemzés alapján” kezdett ellenőrzést egy társaságnál, amely versenyautók felületét használta reklámozásra az országos ralibajnokságon. A felhasznált autókat azonban bonyolult számlázási láncolatokon keresztül bérelte, és hiteltelen számlákkal próbálta elérni, hogy kevesebb adót fizessen – írta közleményében a NAV.

A NAV az online számlaadatokat elemezve folyamatosan azonosítja azokat a gazdasági kapcsolatokat, amelyeknél felmerül a gyanú, hogy adóelkerülési célzattal jöttek létre. Így került látótérbe az a társaság is, amely a bevételeit reklámtevékenységből szerezte, költségként pedig a reklámfelületként használt autók bérleti díját számolta el – ismertették.

A kommüniké szerint a NAV megállapította, hogy a versenyautókat a társaság több partnertől bérelte, ezeket a gazdasági partnereket rendszeresen változtatta. Az autók eredetileg kizárólag egy személy, illetve a hozzá kapcsolható gazdasági társaság tulajdonában álltak. Ők intézték az autók szervizelését, a speciális üzemanyag beszerzését és a különféle hatósági ügyeket is. Az autókat azután többször értékesítették és az új tulajdonosok bérbe adták a reklámozást végző társaságnak – olvasható az összegzésben.

Mint kiemelték, a NAV vizsgálata feltárta, hogy az autók bérbeadását számlázó társaságok valós tevékenységet nem végeztek, szerepük csupán annyi volt, hogy költségszámlát állítsanak ki, azért, hogy a reklámcég adófizetési kötelezettségét csökkentse; az adóhatóság az ügyben több mint 100 millió forint adókülönbözetet állapított meg.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

Niveus: nem nagy siker eddig az eÁFA

Az eÁFA rendszert 2024 elején vezették be, de az elmúlt hónapok tapasztalati alapján eddig nem igazán használták a vállalkozások. A Niveus Consulting Group ügyfélkörében végzett nem reprezentatív felmérés alapján az derült ki, hogy az eÁFA rendszer sok esetben hibákkal küszködik és sok javítás vár még rá annak érdekében, hogy elterjedjen – olvasható a cég közleményében.