Vizsgálná az egyedi adómegállapodásokat az unió


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A versenypolitikáért felelős biztos a Google és a brit adóhatóság közötti egyezséget is tanulmányozná.


Vizsgálatot indítana az Európai Unió egyes nemzetközi nagyvállalatok és uniós tagállamok között létrejött adózási megállapodások kiderítése érdekében – közölte Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős biztos hétfőn Brüsszelben, a globális versenyjogi központ (GLCL) kétnapos rendezvényén újságírói kérdésre válaszolva.

Margrethe Vestager kijelentette, hogy olyan nagyvállalatok ellen indítanának vizsgálatokat, mint az Apple, a Starbucks és a McDonald’s, erről már a tavasz folyamán döntés születhet.

A megállapodások ugyanis megengedhetetlen diszkriminációt tartalmazhatnak a vállalkozások ösztönzése érdekében, ezért fontos annak megállapítása, hogy a támogatások az uniós előírások határain belül maradnak-e.  

A versenypolitikáért felelős biztos megjegyezte: ezek a vállalatok visszautasítják a titkos adómegállapodásokra vonatkozó vádakat, ugyanakkor Hollandiában a Starbucksnak a múlt év októberében kellett visszafizetnie 30 millió euró (nagyjából 9,3 milliárd forint) adótartozást. A közeljövőben pedig az Apple kényszerülhet nagyobb összeg kifizetésére Írországban, és az Amazon is az unió célkeresztjében van luxembourgi adómegállapodásai miatt.

Navigátor Adózás modul

Az Art. Navigátor és az Áfa Navigátor csomagban, 10% kedvezménnyel.

A navigátorok a jogi eljárásokat a kezdeményezéstől a lezárásig folyamatábrákkal követik végig, a kapcsolódó anyagok (jogszabályok, Nav-állásfoglalások, nyomtatványok) egy kattintással elérhetőek.

Megrendelés >>

Margrethe Vestager megemlítette a Google és a brit adóhatóság között létrejött 130 millió angol fontról szóló (nagyjából 53 milliárd forint) egyezséget is, amelyről az internetes cég azt állítja, hogy minden helyi adózási szabályozásnak megfelel.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 17.

Szponzori támogatások a sportban – társasági adó szemmel

2024 nyarán több olyan rangos sportesemény is megrendezésre kerül, amely nemcsak a sportközvetítések nézőit hozza lázba, hanem az esetleges támogatók, szponzorok számára is érdeklődésre tarthat számot. A jelentős marketingérték, amelyet ezek a rendezvények magukban hordoznak, azzal jár, hogy a gazdasági élet szereplői előszeretettel támogatják az adott sportág keretein belül működő sportszervezeteket, illetve sportköztestületet. Mindez természetesen adóvonzattal is jár – ennek kérdéskörét járjuk körül a társasági adó tekintetében.