A szállodaipar még nem érte utol a járvány előtti szintet


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Bár januárban a belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 338,0 százalékkal nőtt, azonban 32,4 százalékkal elmaradt a járvány kitörése előtti, 2019. januári értéktől.

A belföldi vendégek száma több mint hatszorosára, 528,0 százalékkal 225 ezerre nőtt, az eltöltött vendégéjszakáké 504 ezer volt. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom csaknem kétszeresére nőtt a tavaly januárihoz képest. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest-Közép-Duna-vidék volt, ahol a belföldivendégéjszakák valamivel több mint ötödét regisztrálták.

A külföldi vendégek száma majdnem kilenc és félszeresére, 836,0 százalékkal 170 ezerre emelkedett, a vendégéjszakák száma elérte a 447 ezret. A vendégéjszakák 87 százalékát szállodában töltötték, ez közel nyolc és félszeres bővülés a múlt év januárjához képest. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest-Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák közel kétharmadát regisztrálták.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron több mint hétszeresére, 627,2 százalékkal 22,977 milliárd forintra növekedett, ám ez ötödével 21,7 százalékkal kevesebb a járvány előtti 2019. januárinak. A bevételek nagyobbik felét 12,707 milliárd forintot a szállásdíjbevételek tettek ki 631,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, de 18,9 százalékkal elmaradt a két évvel korábbinál. A vendéglátásból eredő 5,521 milliárd forint 514,3 százalékkal több a tavalyinál, de 31,9 százalékkal elmaradt a 2019 januáritól.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken hússzorosával többet, összességében 1,5 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok – közölte a KSH.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 28.

Nemcsak IT-feladat a közelgő, nagy SAP-átállás

A következő időszakban azoknak az SAP-rendszert használó nagyvállalatoknak is át kell állniuk a megoldás új, S/4HANA változatára, akik maguktól ezt egyébként nem feltétlenül tennék meg, mert a gyártó 2027-től nem támogatja tovább a korábbi kiadásokat. Az új változat sok esetben azonban egy teljesen más architektúra, az átállás sok tekintetben csaknem olyan, mintha egy teljesen új ERP-rendszert kellene bevezetni. Ez komoly kihívásokat támaszthat a felhasználók felé, egy nem megfelelően vezényelt átállás pedig akár jelentősen visszavetheti a cég eredményességét ‒ figyelmeztet a Helix Consulting vezetője.