Az innovációs ügynökség a külföldi piacszerzésben segíti a magyar vállalkozásokat


A Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat – közölte az NIÜ csütörtökön.

A közleményben kiemelték, az innovatív magyar vállalkozások többségének kevés ismerete van arról, hogyan tudnak nemzetközi szinten is sikeressé válni.

Bódis László, a NIÜ vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozta, a Nemzeti Innovációs Ügynökség kiemelt célja, hogy az innovatív vállalkozások és startupok ne csak itthon, hanem a külföldi piacokon is sikereket érjenek el. A XPAND program segítségével a tervek szerint több mint félszáz, külföldi terjeszkedésben gondolkodó magyar innovatív vállalat vérteződhet fel a szükséges tudással, közülük a legfelkészültebbek ki is juthatnak a legjelentősebb globális piacokra 2024-ben.

Cél, hogy minél több, nemzetközileg is versenyképes magyar tulajdonú innovatív vállalat jöjjön létre, ami a magyar gazdaság növekedésének és versenyképességének záloga – tette hozzá a NIÜ vezérigazgatója.

A közleményben ismertetik, hogy az XPAND három lépésben segít a cégeknek. Először helyzetfelmérést végeznek, ahol kiderül, jelenleg hol tartanak a jelentkező vállalkozások és milyen feladatokat kell elvégezniük a nemzetközi piacra lépéshez. A második lépésben konkrét gyakorlati és módszertani ismeretekre tehetnek szert a cégek, majd a harmadik részben konkrét célpiacokkal kapcsolatos tudást lehet elsajátítani – ismertették.

A program fejlettség, illetve növekedési potenciál szempontjából kiemelkedő nemzetközi piacot céloz meg, így az Amerikai Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Szingapúrt, Németországot, Kínát és Kazahsztánt – közölte az ügynökség. A programról további információt olvasni és arra jelentkezni a https://www.facebook.com/events/1232132747756130 linken lehet.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.