Csaknem egymilliárd forintos fejlesztés a Márka Üdítőgyártó Kft-nél


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Csaknem egymilliárd forintból új üdítőital-gyártó gépsorral fejlesztette vállalkozását a Márka Üdítőgyártó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a Bács-Kiskun vármegyei Felsőlajoson – közölte a cég közleményében.

A tájékoztatás szerint a beruházást a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) Plusz keretében nyert mintegy 500 millió forint európai uniós támogatással valósították meg. A projekt keretében egy „kombi” üdítőital-gyártó gépsort szereztek be. A fejlesztés lehetővé teszi, hogy termékkínálatukat saját gyártású alumínium dobozos, illetve üveges csomagolású „magas hozzáadott értékű, alacsony fajlagos logisztikai költségek mellett forgalomba hozható” üdítőital-családdal egészítsék ki.

A projekt révén a jelenleg elérhető legmodernebb, legkevésbé környezetszennyező, legkisebb ökológia lábnyomot maga után hagyó technológiát telepítettek a Felsőlajoson található üzemükbe – írták a közleményben.

A cég tájékoztatása szerint a Márka az egyik legrégebbi magyar üdítőszabadalom. Beszállítóik 90 százaléka magyar vállalkozás. Gépparkja 180 millió palack üdítő gyártását teszi lehetővé, raktározási területe pedig eléri a 15 ezer négyzetmétert. Piaci részesedésük 2022-ben meghaladta a 10 százalékot a Bács-Kiskun vármegyei gyárban előállított 107 millió palack üdítővel.

A több mint nyolcvan féle Márka üdítőital palackozása kizárólag ásványvízkútból történik, a legmodernebb technológiával. Termékeik jelenleg 12 ország polcain találhatók meg.

Az idén 50 éves Márka olyan neves magyar brandeket épít és gyárt a Márka mellett, mint a Gyöngy és az Adrenalin. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Márka Üdítőgyártó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. jelenleg 140 dolgozót foglalkoztat, 2021-ben 113-at. A vállalkozás éves nettó árbevétele 2020-ban 7,43 milliárd forint volt, 2021-ben pedig 9,63 milliárd forint. A cég árbevételének mintegy 94 százaléka belföldi értékesítésből származik. Az éves adózott eredménye 2020-ban 995 millió forint, 2021-ben 1,02 milliárd forint volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 17.

Vegyes képet mutat a középkorúak keresetének alakulása

Vegyes képet mutat a bevételek alakulása a 30-59 éves korosztályban: a válaszadók 52 százaléka növekedésről számolt be, közel 35 százalékuknál nem történt változás, 13 százalékuknak pedig kevesebb jutott az elmúlt egy év során – áll a K&H biztos jövő felmérésében.

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.