EY: felgyorsítja a forradalmi technológiák bevezetését a fenntarthatóság igénye


A feltörekvő technológiák, mint a mesterséges intelligencia (MI) és a robotika segítségével igyekeznek a cégek megfelelni az egyre szigorúbb fenntarthatósági elvárásoknak – derül ki az EY több mint 1300 cég bevonásával készült nemzetközi kutatásából. A válaszadók döntő többsége szerint ezek a jövőbe mutató megoldások kulcsszerepet játszhatnak a vállalatok szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében.

A társaságok háromnegyede (76%) kiemelten kezeli a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontokat a technológiai beruházásainál. A válaszadók hasonló arányban vélik úgy, hogy például a gördülékenyebb távmunkát, a hatékonyabb gyártási folyamatokat vagy a fennakadás nélküli áruszállítást elősegítő fejlesztések, mint az 5G vagy a dolgok internete (IoT) meghatározóak lehetnek az emisszió visszaszorításában.

„A fenntartható vállalati működés kialakítása elképzelhetetlen a forradalmi informatikai alkalmazások bevezetése nélkül. Az ESG-célok még nagyobb lendületet adtak a digitális átalakulásnak, a folyamat pedig sokat segíthet egy tapasztalt külső szakértő bevonása” – hangsúlyozta Zala Mihály, EY technológiai kockázatkezeléssel és információbiztonsággal foglalkozó vezetője.

A vállalatok egyre többet ruháznak be az új alkalmazásokba. A jelenlegi fejlesztések a robotika és az automatizálás (65%), valamint az analitika és a mesterséges intelligencia (64%) területére koncentrálnak. A jövőbeli beruházások tekintetében viszont az 5G tűnik a legvonzóbbnak, a válaszadók 57 százaléka invesztálna a technológiába a következő három évben.

„A feltörekvő technológiai megoldásokkal a vállalatok elsősorban az energiafogyasztásuk csökkentését akarják elérni, valamint hatékonyabban szeretnék mérni a fenntartható működésben elért eredményeiket. Az autóiparban leginkább az energiahatékonyságban látják a modern alkalmazásokat előnyként, míg a feldolgozóiparban a legtöbben hulladékcsökkentésben várnak áttörést” – emelte ki Lukács Ákos, az EY Fenntarthatósági és Klímaváltozási Szolgáltatások Üzletág vezetője.


Kapcsolódó cikkek

2022. július 4.

A cég jó hírnevébe kerülhet a fenntarthatósági szempontok elhanyagolása

A szervezet jó hírnevébe kerülhet, ha egy vállalat nem kezeli megfelelően az egyre szigorúbb környezetvédelmi és társadalmi elvárásokat, a cégvezetők többsége mégsem egyeztet ezekről a területekről a jogi igazgatóval – állapítja meg az EY és a Harvard Law School Center 1000 jogtanácsos és jogi vezető bevonásával készült nemzetközi közös kutatása.
2022. július 22.

A háború késlelteti a cégek fenntarthatósági törekvéseit

A cégvezetők többsége tisztában van az Európai Unió karbonkibocsátással kapcsolatos célkitűzéseivel. A fenntarthatóságot sokan tartják fontosnak, de kevesen tesznek is érte. A vállalatok teljes fogyasztásának 1 százalékát sem teszi ki a zöld energia. Az orosz-ukrán fegyveres konfliktus rávilágított arra, hogy Magyarország mennyire függ a fosszilis energiáktól. A vállalatvezetők szerint mindenképpen szükség lesz több alternatív energiaforrásra. […]
2022. március 1.

1,8 milliárd forinttal támogatta a magyar állam a Márkát

A Márka Üdítőgyártó Kft. 3,6 milliárd forintból újabb palackozó gyártósort telepített és egy raktárral bővítette telephelyét Felsőlajoson, amit a kormány a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program keretében 1,81 milliárd forinttal segített – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter kedden Felsőlajoson.