Felével nőtt a vállalati felvásárlások értéke


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A vállalati összeolvadások és felvásárlások (M&A) összértéke Magyarországon tavaly 1,67 milliárd dollárt (520,8 milliárd forintot) tett ki, ami közel 50 százalékkal haladta meg a 2020-as adatot – ismertette Sahin-Tóth Balázs, a budapesti Allen & Overy Kádár Ügyvédi Iroda vezető ügyvédje a globálisan működő társaság jelentése alapján pénteken online sajtótájékoztatón.

Európában a tranzakciók összértéke 2021-ben megközelítette az 1419 milliárd dollárt, ami az elmúlt 14 év rekordja – közölte. Az M&A ügyletek globális összértéke 5800 milliárd dollár felett alakult, ez 64 százalékkal magasabb a 2020. évi értéknél.

Az ügyvédi iroda jelentése szerint Magyarországon 100 ügylet, Európában több mint 20 ezer M&A tranzakció valósult meg 2021-ben.

Sahin-Tóth Balázs elmondta, hogy a befektetők érdeklődésének a fókuszában a technológiai szektor volt az elmúlt évben, az olyan vállalatok, amelyek digitalizációval foglalkoznak, vagy a digitalizáció meghatározó a működésükben. Az összeolvadások és felvásárlások piacán az orvosláshoz köthető társaságok iránt is élénk volt a figyelem 2021-ben; ebben a járvány is szerepet játszott – jelezte. Nagy aktivitás volt megfigyelhető továbbá a pénzügyi szektor területén, globális szinten és itthon egyaránt.

vállalatfelvásárlásokA trendekről beszélve a vezető ügyvéd kiemelte, hogy a fenntarthatósági szempontokat (ESG) figyelembe vevő, átláthatóan és etikusan működő vállalatok iránt egyre nagyobb a kereslet, ezek a jelzők „komoly jelentést kapnak”. A piac összességében „eladói volt”, azaz a szerződések megkötésekor inkább az eladóbarát rendelkezések érvényesültek – mutatott rá.

Kitért arra, hogy egyre nagyobb teret nyer a W&I szegmens, amikor egy felvásárlásnál az eladó helyett egy biztosító vállal felelősséget a szerződés teljesülésére, így probléma esetén nincs szükség pereskedésre.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 13.

A celebek ideje lejárt? Így változik a vásárlói magatartás 2024-ben

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket – derül ki az EY legfrissebb, 30 országban több mint 23 000 fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.

2024. június 13.

Magyarországon is megnőhet a vállalati visszaélések száma a globális gazdasági lassulás miatt

Egyre több hazai cég lép fel tudatosan a szervezeten belüli korrupció ellen. A világgazdaság lassulása azonban olyan pénzügyi nyomást helyez a vezetőkre és munkatársakra is, ami miatt az etikus működés melletti törekvések ellenére is könnyebben követnek el szabálysértést – mutat rá az EY 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 munkavállaló és igazgatósági tag bevonásával készült nemzetközi kutatása.

2024. június 13.

Az MNB 45 millió forintos bírságot szabott ki egy szlovákiai cégre

Az MNB 45 millió forint bírságot szabott ki a révkomáromi (Szlovákia) székhelyű Trust Komarno s.r.o.-ra felügyeleti engedély nélküli követelésvásárlás miatt, és azonnali hatállyal megtiltotta a jogosulatlan tevékenység további folytatását, valamint feljelentést is tesz – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtökön.