Hódít a készpénzmentes fizetés – infografika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mára határozottan fölénybe kerültek azok, akik ha lehet választani, akkor a készpénzmentes fizetési megoldásokra voksolnak. A mobilok szerepe e téren is egyre erősödik. Az InfoTandem infografikája.

A fizetési alternatívákat illetően az utóbbi években az volt a jellemző, hogy hozzávetőleg hasonló, egyharmados arányt képviseltek azok, akik a készpénzes, illetve azok, akik a készpénzmentes fizetési módot részesítették inkább előnyben (ha lehetett választani), amikor a valódi vagy virtuális kasszához érve rendezniük kellett a számlát. A harmadik harmadba azok tartoztak, akik mindkét irányra nyitottnak vallották magukat. Az eNET Internetkutató Kft. 2018 júliusában végzett kutatása szerint – amely az OTP Mobil Kft. megbízásából készült – az idén bekövetkezett az áttörés: a készpénzmentes megoldások hívei egyértelmű fölénybe kerültek, arányuk elérte a 44 százalékot. Eközben a másik két csoport egyaránt 28 százalék körüli szintre szorult vissza, legalábbis a rendszeres internethasználó felnőttek között (az eTrends Monitor elnevezésű felmérés ezen kör attitűdjeire kérdezett rá).

A készpénzmentes fizetést preferálók aránya minden valószínűség szerint tovább bővül majd az elkövetkezendő években, miután ehhez a technológiai feltételek mindinkább adottak. Laptopjuk vagy asztali gépük mellett egyre többen fizetnek kártyával már az okostelefonjuk segítségével is. Utóbbi esetben ma már valamivel többen (38 százaléknyian) használnak ehhez alkalmazást vagy fizetnek SMS-sel, mint telefonjuk böngészőjén keresztül (31 százalék). Összességében a mobilját igénybe véve mintegy 2,5 millió magyar (a felnőtt netezők 44 százaléka) szokott fizetni.

A mobil vonalon az a megoldás a legnépszerűbb, amikor a telefonnal a bankok alkalmazásait igénybe véve átutaljuk a pénzt; ilyenről 23 százalék számolt be. Nagyjából 15 százaléknyian vannak azok, akik a banki appból közvetlenül fizetést indítanak, illetve azok is, akik különféle fizetési alkalmazásokon keresztül (például a PayPal vagy a Simple rendszerében) teszik meg ugyanezt. A szolgáltatók egyre több funkcióval és kényelmi szolgáltatással is próbálják ösztönözni mindezt. Például úgy, hogy biztonságos lehetőséget kínálnak a kártyaadatok – online felületen vagy mobilalkalmazásban történő – elmentésére, így onnantól a fizetés jóval egyszerűbbé és gyorsabbá válik.

A mobilról történő online vásárláskor ma már leginkább valamelyik webáruházban költjük a pénzünket: 41 százalék szokta a készülékét erre használni. A népszerűségi lista két korábbi éllovasa, a parkolójegy és az autópálya-matrica 30 százalék körüli szintre szorult vissza.


Kapcsolódó cikkek

2018. szeptember 28.

Kütyük az iskolatáskában – infografika

Egyre inkább a tanulásnak is elengedhetetlen kellékei a műszaki eszközök: az alsósosok negyede, a felső tagozatosok fele már számítógépet is használ az iskolai teendők teljesítéséhez. Az InfoTandem infografikája.
2018. szeptember 14.

Hatmilliárd perc mobilon – infografika

Együttesen csaknem 100 millió órát beszélgettünk mobiltelefonon az idei második negyedévben, amelynek során e készülékeken 55 ezer terabyte-nyi adatforgalom is zajlott. Az InfoTandem infografikája.
2018. augusztus 31.

Rekordoptimizmus az ingatlanpiacon

Immár a válság előtti szintnél is bizakodóbb a hangulat a hazai ingatlanpiacon, a fővárosi és az országos index is csúcsra ért. Különösen a lakáspiac hasít. Az InfoTandem infografikája.
2018. augusztus 17.

Négybillió dollár fölött a csúcsmárkák

Százmilliárd dollárnál is nagyobb márkaértéket kellett felmutatni annak a cégnek, amelyik az idén be akart kerülni a világ 10 legértékesebb brandje közé. Az amerikaiak által dominált TOP 5-be berobbant egy kínai márka is. Az InfoTandem infografikája.
2018. július 23.

Csúcson a céges világelit

Március végén átlépte a 20 billió dollárt a világ száz legértékesebb vállalatának piaci tőkeértéke. A mezőnyt az USA és a technológiai szektor dominálja. Az InfoTandem infografikája.
2015. április 24.

Nyolcmilliárdot költünk borravalóra

Manapság a fodrászok és a kozmetikusok a borravaló legfőbb haszonélvezői; tavaly együttesen 2,6 milliárd forint jutott nekik ilyen címen. Reálértéken 2014-ben jóval kevesebbet adtunk ki borravalóra, mint másfél évtizeddel ezelőtt. Az InfoTandem heti infografikája.