Kevéssé borúlátó a kkv-szektor


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Tovább javultak a második negyedévben a magyar kis- és középvállalati szektor várakozásai, a cégvezetők nagy része ugyanakkor még így sem vár a következő 6 hónapban jelentős változást, továbbra is elsősorban a kivárás jellemzi a cégeket – derül ki az OTP KKV Konjunktúra Index 2012. második negyedévi eredményéből, amelyet a Policy Agenda készített.


A Policy Agenda értékelése szerint már trendszerűen is látszik, hogy kis mértékben ugyan, de javulnak a kkv-k kilátásai, és a tavalyi év végét jellemző mély pesszimizmusról sikerült valamelyest elrugaszkodnia a szektornak. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor a vállalkozások napi problémái helyett újra a fejlesztések, a beruházások kerülhetnek előtérbe.

A mostani javulást elsősorban a magyar gazdaság, illetve a cégek saját helyzetének, likviditási kilátásaiknak a megítélésében bekövetkezett javulással függ össze. A versenytársakkal kapcsolatos várakozások, az értékesítési helyzet, a készletállomány, és a beszállítói tevékenység tekintetében nem tapasztalható érdemi elmozdulás.

A 700 cégvezető megkérdezésével végzett reprezentatív felmérés szerint a második negyedévben csökkent azok száma, akik gazdasági visszaeséssel számolnak a következő fél évben: a 2011. decemberi felmérésnél még a válaszadók 69 százalékának volt negatív várakozása, most 56 százalékra esett vissza ez az érték. A kkv-szektor vállalatvezetőinek 31 százaléka számít a magyar gazdaság stagnálására az elkövetkező félévben, 13 százalékuk pedig javulására.

Saját vállalkozásának kilátásait illetően a megkérdezett vállalatvezetők 44 százaléka számít visszaesésre, amely lényegesen jobb érték, mint a decemberi 56 százalék. A jelenlegi helyzet változatlanságára 34 százalékuk, míg pozitív változásra 22 százalékuk számít.

A megkérdezett vállalkozók 30 százaléka tervez beruházást a következő hat hónapban, ez magasabb, mint a fél évvel ezelőtti 27 százalékos arány, de enyhe visszaesést mutat az előző negyedévi 33 százalékhoz képest. A következő fél évben a cégek 25 százaléka tervez hitelt felvenni.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.