K&H: Négyszeresésre nőtt a társadalmilag felelős befektetések értéke


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Bár jelenleg a pénzintézet által kezelt vagyon 8 százaléka van a fenntartható fejlődés alapokban, látszik, hogy egyre nyitottabbak a magyarok – derül ki a cég közleményéből.

A klímaváltozás elleni harc évek óta egyre fontosabb, így például a fenntartható mezőgazdaság és élelmiszertermelés biztosítása vagy éppen a megújuló energiaforrások szerepének fokozása. Ezek iránti igényt pedig tovább erősítette a koronavírus-járvány, az ellátási láncok akadozása, az energiaválság és az orosz-ukrán konfliktus gazdasági hatásai is.

Nyitottak a befektetők

A pénzügyi szektor is lépett, már a pénzügyeket is a környezetvédelem szolgálatába lehet állítani, sorra jelennek meg azok a lakossági konstrukciók, amelyek klímavédelmi célokat segítenek. Az egyre kedveltebb úgynevezett fenntartható fejlődés befektetési alapok például többek között pontosan a megújuló energiaforrásokkal foglalkozó vagy a fenntarthatóságot más módon támogató cégek részvényeibe és országok államkötvényeibe fektetnek, amelyek megfelelnek a környezetre, a társadalomra és a vállalat-irányítási rendszerekre vonatkozó szigorú kiválasztási kritériumnak.

K&H

A fenntarthatóságot szem előtt tartó lakossági befektetések aránya Magyarországon még viszonylag alacsony, de egyre nyitottabbak az emberek. „A K&H már ma is az egyik legjelentősebb finanszírozó, ha fenntarthatóságról van szó. Természetesen nem állunk itt meg, és további hitelek és szolgáltatások fejlesztése is folyamatban van mind a lakossági, mind a vállalati ügyfeleink részére. Jelenleg azon dolgozunk, hogy a komplex szabályozói hátteret (EU Taxonómia, MNB Zöld Tőkekedvezmény Programok) ügyfélbarát termékekké, szolgáltatásokká tudjuk formálni. Folyamatosan bővítjük a fenntartható befektetési alapok kínálatát, ennek keretében nemrég indult el a K&H fenntartható fejlődés iram befektetési alap folyamatos forgalmazása. Ezeknek a befektetési formáknak a népszerűsége ráadásul dinamikusan növekszik ügyfeleink körében is: a társadalmilag felelős befektetések (SRI) értéke 2021-ben megnégyszereződött, tavaly elérte a 60 milliárd forintot” – mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.

Lakáshitel is szolgálhatja a környzetvédelmet

Összességében a pénzintézetnél a kezelt vagyon 8 százaléka van SRI-alapokban, és az SRI értékesítési aránya elérte a közel 20 százalékot 2021-ben. Suba Levente hozzátette, hogy az adatokból látszik, egyre többen ismerik fel, hogy ha ilyen alapot vásárolnak, akkor a saját eszközeikkel valójában a fenntarthatóbb jövőért tesznek.

A befektetések, megtakarítások mellett a lakáshitel is szolgálhat ilyen célokat. 2021 októberében jelent meg a K&H NHP Zöld Otthon lakáshitele is, amelyet szintén környezetbarát célokra, azaz energiatakarékos új lakások vásárlására vagy építésére lehet igényelni kedvezményes kamatozással.

Ezzel pedig elindultak a lakossági hitelek is a környezetvédelmet szolgáló úton.

Suba Levente hozzátette, hogy mind a környezetbarát megoldásokat szolgáló hitelek, mind pedig a fenntartható fejlődés befektetések jó lehetőséget biztosítanak arra, hogy azok hosszú távon is hozzájáruljanak a környezet védelméhez. A pénzügyek zöldítését pedig a nemzetközi trendek mellett a Magyar Nemzeti Bank is ösztönzi, a jegybank a zöld kötvények piacának erősödését is elősegíti.

(Adó Online)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.