Leépül a bürokrácia


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Egyszerű Állam Program keretében eddig 29 intézkedést hajtottak végre, amelyek közel 100 milliárd forinttal mérsékelték a vállalkozások adminisztratív költségeit – ismertették a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) képviselői kedden, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) rendezvényén.


A tájékoztatás szerint a program elfogadása előtt végrehajtott, továbbá az idén még várható intézkedésekkel együtt összesen 200-250 milliárd forint tehercsökkentésre van esély az év végéig. A program tíz területet jelöl ki, ahol 114 intézkedés révén 500 milliárd forint vállalkozói költségcsökkentést szeretne elérni a kormány.

Szatmáry Kristóf, az NGM gazdaságszabályozásért felelős államtitkára, aki a BKIK elnöke is, az Egyszerű Állam Workshop címmel megtartott rendezvényen elmondta: eddig főleg ott sikerült eredményeket elérni, ahol a vállalkozói szférából beérkező problémákra koncentrált az államigazgatás. A kormány tudja, hogy az adminisztratív terhek csökkentése komoly versenyképességi előnyt jelent Magyarországnak, s továbbra is számít a vállalkozók javaslataira – hangsúlyozta.

További lehetőségeket is vizsgálnak, például, hogy az építési hatóság területén meg lehet-e fordítani az eljárás menetét, ami azt jelentené, hogy ha 30 napon belül nem jelentkezik a hatóság, megadottnak kell tekinteni az engedélyt – ismertette az államtitkár.

Turóczy László, a nemzetgazdasági tárca versenyképességért felelős helyettes államtitkára rámutatott: Magyarországon kiugróan magasak a vállalkozások adminisztrációs terhei, a GDP több mint 10 százalékára rúgnak, miközben az EU országaiban 3-5 százalék.

A helyettes államtitkár kiemelkedő jelentőségűnek nevezte a vállalkozók tételes adója (kata) és a kisvállalati adó (kiva) bevezetését, amelyek mintegy 25 milliárd forinttal mérsékelhetik a vállalkozói szektor adminisztrációs terheit. A tételes adózás lehetőségének szélesítéséről itt olvashat részletesen.

Az eddigi intézkedések közül egyebek között kiemelte a bírságbevételek központosítását; az általános hatósági ügyintézési határidő 30 napról 21 napra való csökkentését 2014. január 1-jétől; a gázolaj jövedéki adó visszaigénylési rendszerének átalakítását a mezőgazdaságban, hozzátéve, hogy az élelmiszeriparban és a vendéglátásban is a bürokrácia csökkentésére törekszenek; a fejlesztési célú pályázatok egyszerűsítését, valamint azt, hogy most már nem lehet olyan kormányzati előterjesztést benyújtani, amely nem tartalmaz hatásvizsgálatot arról, hogyan hat a tervezett intézkedés a vállalkozói adminisztratív terhekre.

(Forrás: MTI)

Tervezzen az őszre Hungary Cardért!

Jelentkezzen most Rodin képzésekre, és mi meglepjük Önt egy Hungary Card Basic – Magyar Turizmus Kártyával, a Hotelinfo Iroda jóvoltából, melyet a rendezvény helyszínén veheti át!

Rendezvénynaptárért kattintson >>>


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.