Márciusban csökkent az euróövezeti feldolgozóipar teljesítménye


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Márciusban csökkent az euróövezeti feldolgozóipar teljesítménye – erre utalnak a londoni S&P Global gazdaságkutató intézet hétfőn publikált felmérésének végleges adatai.

Az euróövezeti feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index (BMI) négyhavi mélypontra, 47,3 pontra csökkent márciusban az előző havi 48,5 pontról. Az előzetes becslésben némileg alacsonyabb, 47,1 pontos márciusi adat szerepelt. A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági tevékenység teljesítményének a növekedését, 50 pont alatti értéke pedig a csökkenését jelzi.

Az euróövezetben a feldolgozóipar teljesítménye márciusban már a kilencedik egymást követő hónapban csökkent. Maga a termelt volumen azonban növekedett, a növekedést az ellátási láncokban kialakult fennakadások oldódására és az átlagos szerződésteljesítési idő csökkenésére lehet visszavezetni.

A tartósan gyenge kereslet és alacsonyabb termelési igény volt az a két központi tényező, amelyek hozzájárultak a beszállítói szűk keresztmetszetek enyhítéséhez március folyamán. Ezáltal a szerződésteljesítési idő márciusban ismét rövidült, mégpedig 1997 júniusa óta, a felmérés történetében a legnagyobb mértékben. Az előző hónapban, februárban 2020 januárja óta az első alkalommal csökkent a szerződésteljesítési idő.

Chris Williamson, az S&P Global Market Intelligence vezető közgazdásza szerint az euróövezeti feldolgozóipari termelés jelenlegi volumene nem fenntartható, mivel az új megrendelések feladása immár tizenegy hónapja csökken. Elkerülhetetlen, hogy a termelés a következő hónapokban gyengüljön, hacsak a rendelésállomány növekedése fel nem éled. A keresletnek mindenképp erősödnie kell a következő hónapokban a termelés növekedésének fenntartása érdekében. Az alacsonyabb energiaárak hozzájárulnak a gyártók inputköltségeinek csökkenéséhez, emellett a gyengébb vásárlói kereslet is a csökkenő ütemű áremelkedés felé tereli az árazási tendenciákat.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.