Mélyponton az üzleti bizalom a kkv-szektorban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Policy Agenda-Ipsos felmérése szerint mélyponton vannak a kis- és középvállalkozások (kkv) várakozásai, a cégek vezetői a 2008-as válságnál is súlyosabb krízistől tartanak.

A korábbi negyedévekhez képest főképpen a magyar gazdaságba vetett bizalom, illetve a saját cégének jövőbeli perspektívái romlottak a legnagyobb mértékben. Míg három hónappal ezelőtt még a cégvezetők 30 százaléka gondolta, hogy romlani fog a magyar gazdaság helyzete a következő félévben, addig ez az arány a legutóbbi felméréskor 64 százalékra nőtt. Az optimisták száma is kisebb lett, mivel a javulást várók aránya negyedéve még 32 százalék volt, míg legutóbb csak 11 százalék.

A cégek 46 százaléka kapacitás felesleggel számol, és minimális, 4 százalék azok aránya, akiknek a számításaik szerint szükségük lenne kapacitás bővítésére. Ezzel függ össze az is, hogy 74 szálék nem tervez a következő egy évben technológiai jellegű beruházást.

Vizsgálták a családi vállalkozások helyzetét is. A kkv-szektor nagyságrendileg felét olyan cégek teszik ki, ahol a családi tulajdon meghaladja az 50 százalékot. A családi vállalkozások nagyságrendileg a bruttó hazai termék (GDP) 15 százalékát állítják elő, a mintegy 400 ezer főt foglalkoztatnak. A kutatás szerint a családi vállalatok kkv-konjunktúra indexe hasonló a teljes kkv-szektoréhoz, 41,8 százalék.

A kis- és közép vállalatok körében végzett konjunktúra felmérés reprezentatív mintán, 700 cég vezetőjének válaszai alapján készítették el.

Forrás: MTI


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.