Mikor és hogyan kell regisztrálni kötelezően a kamaránál?
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A most alakuló egyéni és társas vállalkozások a bejegyzésüket követő 5 napon belül, a már működő vállalkozások pedig a hatálybalépést követő 60 napon belül, vagyis legkésőbb 2012. március 1-ig kötelesek a székhely szerinti területi kereskedelmi és iparkamaránál kezdeményezni nyilvántartásba vételüket.
A bejelentés módja január végéig bonyolult, azután egyszerűsödik – derül ki a Budapesti Kereskedelmi- és Iparkamara (BKIK) honlapján megjelent tájékoztatóból. A hónap végéig a kamara honlapjáról kinyomtatható adatlap kitöltésével, cégszerű aláírás után postai úton, a BKIK-nak címezve, illetve személyesen, az ügyfélszolgálati irodában nyújthatják be a cégek regisztrációs kérelmüket. Az ügyintézés online verziója január végére készül el a kamara ígérete szerint.
Pesten előre kell fizetni
A benyújtott nyilvántartásba vételi kérelmek csak az 5 000 forintos kamarai hozzájárulásnak a BKIK erre a célra elkülönített 10102086-02614500-02003005 számú bankszámláján történő jóváírást követően teljesíthetők. Az összeg átutalásánál a közlemény rovatba feltétlenül kérjük feltüntetni a kérelmező adószámát és a „kamarai hozzájárulás” szöveget.
A banki átutalás mellett lehetőség van az ügyfélszolgálaton történő készpénz-befizetésre is, postai csekken viszont nem lehet fizetni. A hozzájárulásról számla nem készül, az a banki bizonylat, illetve befizetési pénztárbizonylat alapján elszámolható.
További részleteket és letölthető adatlapokat itt találsz.
Forrás: BKIK