Online marketing trükk miatt bírságolt a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A felugró ablakban közölt „megismételhetetlen” ajánlat valójában nagyon is megismételhető volt a GVH szerint.

 

 


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók megtévesztése és valótlan állítás miatt 500 ezer forintra bírságolta a Manna Natúr Kozmetikum Kft.-t, a Manna Natúr Kozmetikum Európa Zrt.-t pedig figyelmeztetésben részesítette. A Manna Natúr Kozmetikum vitatja a döntés jogosságát és jogi lépéseket fontolgat.

A hivatal keddi közleménye szerint a két vállalkozás megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert ajánlatait megismételhetetlenként hirdette, miközben azok – az informatikai szakértői vizsgálat szerint – nem tekinthetők egyedieknek. Valótlanul állították azt is, hogy a kedvezményes ajánlat csak két percig érhető el, ezzel nem adtak elég időt a tájékozott döntés meghozatalára – írta a GVH.

A Manna Natúr Kozmetikum Kft.-re kirótt bírság kiszabásakor a felugró ablakokkal kapcsolatban elért nettó árbevételt vették alapul, súlyosító körülményként értékelték többek között a jogsértő magatartás kiterjedtségét.

A GVH a Manna Natúr Kozmetikum Európa Zrt.-t olyan versenyjogi megfelelési mechanizmus elfogadására kötelezte, amely alkalmas a jövőbeni jogsértések megelőzésére: a vállalkozásnak ezt rögzítenie kell belső eljárásrendjében és gondoskodnia kell arról is, hogy reklámjait a megjelenés előtt hozzáértő belső munkatárs, valamint külső, független szakértő (ügyvéd vagy ügyvédi iroda, tanácsadó cég, független társadalmi szervezet) ellenőrizze, hogy azok megfelelnek-e a tisztességes kereskedelmi gyakorlat előírásainak.

A GVH felidézte, hogy a versenytörvény értelmében figyelmeztetés is kiszabható a kis- és középvállalkozásokra, ha első alkalommal követnek el jogsértést és ha az nem közbeszerzési kartell keretében, uniós jogot sértve, vagy sérülékeny fogyasztók kárára valósult meg.

A GVH a cégek honlapján 2015 januárja és 2016 decembere között a vásárlói rendelések leadásakor megjelenő, egyediként hirdetett ajánlatait és egyéb hirdetéseit vizsgálta.

A Manna Natúr Kozmetikum a GVH döntésére reagálva közölte: a hatóság téved, az ítélet miatt pedig jogi lépéseket fontolgatnak, mivel – meggyőződésük szerint – mindvégig az elvárható gondossággal, jogszerűen és tisztességesen, a jogszabályokat betartva jártak el. Hozzátették: olyan eszközöket, módszereket alkalmaztak, amelyek biztosították, hogy kereskedelmi gyakorlatuk ne legyen tisztességtelen vagy megtévesztő.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 13.

A celebek ideje lejárt? Így változik a vásárlói magatartás 2024-ben

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket – derül ki az EY legfrissebb, 30 országban több mint 23 000 fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.

2024. június 13.

Magyarországon is megnőhet a vállalati visszaélések száma a globális gazdasági lassulás miatt

Egyre több hazai cég lép fel tudatosan a szervezeten belüli korrupció ellen. A világgazdaság lassulása azonban olyan pénzügyi nyomást helyez a vezetőkre és munkatársakra is, ami miatt az etikus működés melletti törekvések ellenére is könnyebben követnek el szabálysértést – mutat rá az EY 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 munkavállaló és igazgatósági tag bevonásával készült nemzetközi kutatása.

2024. június 13.

Az MNB 45 millió forintos bírságot szabott ki egy szlovákiai cégre

Az MNB 45 millió forint bírságot szabott ki a révkomáromi (Szlovákia) székhelyű Trust Komarno s.r.o.-ra felügyeleti engedély nélküli követelésvásárlás miatt, és azonnali hatállyal megtiltotta a jogosulatlan tevékenység további folytatását, valamint feljelentést is tesz – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtökön.