Online pr-szótárt jelentetett meg a Magyar PR Szövetség


Ha mindig is tudni szeretted volna, mit jelent az USP vagy az EVP, mi a különbség a márkanagykövet és a márkaképviselő között, vagy miből fejlődtek ki a sajátmárkás termékek, akkor érdemes felkeresned a Magyar PR Szövetség pr-szótárát. A hiánypótló online kiadványt az októberi Drinks&Links rendezvényen mutatta be a szótár alapító-főszerkesztője, Dr. Sós Péter János, az MPRSZ Örökös Tagja.

Több mint negyedszázada készült már egy angol-magyar pr-szótár, amelyet Dr. Sarlós Gábor és Tábori György jelentettek meg könyv formában, de azóta olyan sokat fejlődött a szakma és változott a világ, hogy a public relations néhány hazai nagyágyúja úgy döntött, itt az ideje egy friss, online verziónak. Az új, webes szótár alapító-főszerkesztője Dr. Sós Péter János címzetes egyetemi tanár, lektorai pedig Dr. Rácz Gábor PhD és Sárosi Péter, mindhárman az MPRSZ Örökös tagjai. A kommunikációs jogi szókészlet Dr. habil. Buday-Sántha Andrea PhD habilitált főiskolai docens munkájának eredménye, míg a válságkommunikációs szókészlet összeállításában Böhm Kornélv kríziskommunikációs szakértő vállalt fontos szerepet.

A szótár több mint 330 szócikket tartalmaz, 11 témában, a lobbytól a médián keresztül a márkázásig, és tisztába teszi a pr, a reklám és a marketing alapfogalmait is. A készítők nem titkolt célja volt egyrészt a szakszavak tisztázása – nem árt, ha mindenki ugyanazt érti egy-egy kifejezésen – másrészt az egyetemisták és pályakezdők segítése az eligazodásban a kommunikációs szakmák nyelvezetében és a fordításban.

Ez az első és egyetlen olyan online szakszótár, amely ISBN számot is kapott. A kétnyelvű kiadvány (a szócikkek magyarul és angolul, a magyarázatok magyarul olvashatók) a SaaS (Software as a Service) alapú Pressonline CMS alkalmazásra épült. A választott platform biztosítja, hogy a szótár könnyen szerkeszthető legyen, a készítők várják is a további szavakat, kifejezéseket a felhasználóktól.

A pr szótár URL címe: https://prszotar.mprsz.hu/

Forrás: Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.