Tizedével több új autó fogyott májusban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Májusban 14 207 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 10,4 százalékkal többet a tavaly májusinál, az idei első öt hónapban pedig 60 962 gépkocsit, a növekedés 7,8 százalék volt a tavalyi azonos időszakhoz képest – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse adatai alapján hétfőn.

Az első öthavi értékesítési számok kissé elmaradtak az MGE növekedési várakozásaitól. Az egyesület szerint ennek egyik oka lehet a belsőégésű motorok, elsősorban a dieselek körüli valós és rémhírek, amelyek a vásárlók szándékait eltérítik.

A tisztán elektromos és a plug-in hibrid gépkocsik forgalomba helyezése lassuló mértékben és kis mennyiség mellett növekszik, a felvevő piac egyelőre korlátozott és alatta van az év eleji várakozásoknak. Ugyan a töltőhálózat lassan fejlődik és sok esetben az otthoni és munkahelyi töltés is megoldott, de ezen autók beszerzési ára továbbra is igen magas – írták.

A kormány nagycsaládosokat támogató programja érdeklődési szinten már látszik, a valós piaci folyamatokat július után lehet majd értékelni.

Az MGE rámutatott: továbbra is kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével és azzal, hogy a Nyugat-Európában levetett és szubvencióval cserélt korszerűtlen diesel és benzines autók ne árasszák el az országot.

Májusban 2328 új kishaszongépjármű került forgalomba, 33,2 százalékkal több, mint tavaly májusban. Az első öt hónapban 26,0 százalékkal nőtt az új kishaszonjárművek eladása az előző év azonos időszakához képest, 10 677 járművet helyeztek forgalomba. A kishaszonjárművek piaca szintén elmaradt időarányosan az MGE előrejelzésétől. Az egyesület továbbra is szorgalmazza a vegyes használatú kishaszonjármű kategória újbóli bevezetését.

Májusban 789 új nagyhaszongépjármű került forgalomba, 55 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az idei első öt hónapban pedig 2688, ami 6,3 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az MGE csökkenésre számít az év első részében, majd a növekedési hitelprogram eredményeképpen a tavalyi éves teljesítmény megismétlését valószínűsíti.

Májusban stagnált az új autóbuszok eladása a tavaly májusihoz képest, 73 buszt helyeztek forgalomba, az első öt hónapban pedig 310-et, ami 6,6 százalékos csökkenés a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Az autóbuszok piaca kis mérete miatt mutat jelentős havi eltéréseket, az eddigi eredmény nem ad lehetőséget elemzésre, erre több hónap átlagának ismeretében lesz lehetőség – közölte az MGE.

Májusban 617 új motorkerékpár került forgalomba, 27,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az első öt hónapban 1986 motort helyeztek forgalomba, ami 44,9 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az egyesület szerint a motorkerékpárok piaca továbbra is gyenge. A százalékban jelentős növekedés és az előrejelzés feletti időarányos értékesítés ellenére is drámaian alacsony a forgalomba helyezés. Némi bizakodásra ad okot a bázissal szembeni növekedési trend – közölték.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.