Több mint egyharmadával nőtt a Nádudvari Élelmiszer Kft. árbevétele tavaly, az adózott nyereség azonban csökkent


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mintegy 35 százalékkal 16,7 milliárd forintra nőtt a NAGISZ Csoporthoz tartozó Nádudvari Élelmiszer Kft. árbevétele tavaly, adózott eredménye ugyanakkor a költségek jelentős növekedése miatt 424 millió forintra mérséklődött az egy évvel korábbi 557 millió forintról – ismertette a cég gazdálkodási eredményeit a vállalat ügyvezető igazgatója szerdán sajtóbeszélgetésen, Budapesten.

Nagy Ádám elmondta, hogy kihívást jelentett az alapanyag- és az energiaárak jelentős emelkedése, a csökkenő nyereség pedig azt tükrözi, hogy a költségek emelkedésének csak egy részét építették be áraikba.

Az idei folyamatok a tavalyinál kedvezőbben alakulhatnak a költségek szempontjából, a tej alapanyagára például már csökkent, és ez rövidesen tükröződhet a bolti árakban is – mondta. A cég az idén több mint 18 milliárd forintos forgalomra számít, pár éven belül pedig 20 milliárd forintot meghaladó árbevételt tervez.

A Nádudvari célja, hogy hosszabb távon európai szinten is versenyképes élelmiszeripari vállalattá váljon, ennek érdekében folyamatos beruházásokkal fokozza a hatékonyságát. A vállalat 2021-ben 1,234 milliárd forintos hatékonyságnövelő beruházást hajtott végre, amelyhez az Élip (Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program) 431,5 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatással járult hozzá, idén pedig az Energetikai beruházási programban terveznek korszerűsítést.

A boltláncokban hamarosan megjelennek a cég magyar tejből készült klasszikus gyümölcsjoghurtjai, a fagyasztott mirelit-termékekkel pedig a külföldi piacokon is egyre jelentősebb szereplő kíván lenni a vállalat – közölte Nagy Ádám. Az ügyvezető igazgató szerint a gyümölcsjoghurtok piacán jók a cég lehetőségei, hiszen jelenleg az importtermékek vannak fölényben, piaci arányuk meghaladja a 80 százalékot, a Nádudvari pedig versenyképes termékekkel jelenik meg.

A vállalat 2021-ben jelent meg a külpiacokon 300 ezer eurós árbevétellel, amely 2022-ben 1 millió euróra, 2022-ben pedig 2 millió euróra emelkedett. A Nádudvari Élelmiszer Kft. 2007. szeptember 1-jén alakult meg és három üzletágban gyártanak termékeket: tejtermékek (30 millió liter tej/év), húskészítmények (3500 tonna/év) és mirelit termékek (3500 tonna/év).

A sajtótájékoztató elhangzott cégadatok szerint 2021-ben a vállalatnak 322 dolgozója volt, éves nettó árbevétele 12,5 milliárd forint volt, adózott eredménye 557 millió forint volt, az EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés levonása előtti eredmény) pedig 945 millió forintot ért el. 2022-ben 312-en dolgoztak a vállalatnál, az EBITDA pedig 479 millió forint volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.