Új tárolócsarnokkal és eszközökkel bővítette kapacitását a Dunavecse Kikötő Kft.


Európai uniós támogatással, összesen mintegy 300 millió forintból egy új tárolócsarnokkal és rakodást segítő eszközök beszerzésével bővítette kapacitását Dunavecse Kikötő Kft. – jelentette be a cég ügyvezető igazgatója kedden a Bács-Kiskun vármegyei Dunavecsén sajtótájékoztatón.

A projekt a Széchenyi terv plusz programban valósult meg, a beruházást a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program plusz (GINOP Plusz) keretében elnyert több mint 209 millió forint támogatásból és saját erőből valósították meg.

A fejlesztés során felépült egy 1944 négyzetméteres tárolócsarnok, mert, mint mondta, egyre többször mutatkozik igény az áruk rövid ideig tartó tárolására, és gyors, hatékony anyagmozgatásra. Az ingatlanberuházás csökkenti a munkacsúcsokat és akkor is feladatot, bevételt generál, amikor nincs hajórakodás – tette hozzá. Az épület villamosenergia ellátása egy 45 kilowatt óra teljesítményű napelemes rendszer telepítésével, költséghatékonyan üzemel.

A beruházás során egy új teleszkópos rakodógépet és egy digitális közúti hídmérleget is beszereztek, amelyek használatával jelentősen több vevőt lehet majd kiszolgálni – mondta az ügyvezető igazgató. A két hajóállással kiépített kikötő Dunavecse település közvetlen határában, a Pentele hídtól nagyjából 400 méter távolságra található, és mintegy 42 ezer négyzetméter saját területtel rendelkezik.

A kikötő központi elhelyezkedése, a Pentele híd közelsége, mind a dunántúli oldalra, mind az alföldi oldalra megfelelő összeköttetést jelent – fogalmazott Szucsányi László, hozzátéve: a biztonság érdekében mind a kettes hajóállás, mind a tároló és a hídmérleg a mindenkori, mértékadó árvízszint fölött 80 centiméterrel létesült.

A Dunavecse Kikötő Kft.-ről az ügyvezető elmondta: a cég egyrészt ömlesztett mezőgazdasági termékek, elsősorban gabonafélék, valamint ipari alapanyagok kamionból hajóba és hajóból kamionba történő direkt átrakását, mérlegelését, okmányolását, az ömlesztett áruk igény szerinti úgynevezett big-bag zsákba csomagolását végzi. A kikötő rakodási kapacitása naponta 3000, óránként 80-100 tonna áru.

A társaság emellett szójabab és pellet, napraforgómag, BB-zsákos, valamint erőművi és kokszolható szén, kaolin, magnetit, cellulóz bálák, kukorica és számtalan különféle műtrágya kirakásával, egalizált big-bag zsákba töltésével is foglalkozik.

A kikötő 2. számú hajóállásának megépítését pedig túlsúlyos, túlméretes áruk rakodása indokolta, amelyet mobil daru segítségével végeznek. Szucsányi László szerint a fejlesztés – főként a tárolókapacitás lehetősége – a cég forgalmát akár 20-30 százalékkal is növelheti. Jelenleg 100-150 ezer tonna árut rakodnak évente, és bízik abban, hogy ezt a menyiséget a jövőben növelni tudják. Terveik között szerepel a tároló terület bővítése is.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a jelenleg 14 főt foglalkoztató Dunavecse Kikötő Szállítmányozási Kft. értékesítésből származó nettó árbevétele 2021-ben mintegy 146,4 millió forint, 2022-ben közel 148,4 millió forint volt. A vállalat 2021-ben 33 millió forint, 2022-ben pedig 28 millió forint adózott eredményt realizált.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 28.

Nemcsak IT-feladat a közelgő, nagy SAP-átállás

A következő időszakban azoknak az SAP-rendszert használó nagyvállalatoknak is át kell állniuk a megoldás új, S/4HANA változatára, akik maguktól ezt egyébként nem feltétlenül tennék meg, mert a gyártó 2027-től nem támogatja tovább a korábbi kiadásokat. Az új változat sok esetben azonban egy teljesen más architektúra, az átállás sok tekintetben csaknem olyan, mintha egy teljesen új ERP-rendszert kellene bevezetni. Ez komoly kihívásokat támaszthat a felhasználók felé, egy nem megfelelően vezényelt átállás pedig akár jelentősen visszavetheti a cég eredményességét ‒ figyelmeztet a Helix Consulting vezetője.