Álláshoz segítő hálózatok – infografika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A szerepük eltérő ugyan, de minél több közösségi médiahálózaton van jelen valaki, annál nagyobb az esélye, hogy új álláshoz jut, vagy épp megtalálják egy vonzó ajánlattal. Az InfoTandem infografikája.


A közösségi média mára az álláskeresésben is megkerülhetetlen platformmá nőtte ki magát. Úgy tűnik, e téren a több lábon állás az üdvözítő stratégia. Egy friss kutatás szerint ugyanis ha valaki mind az öt nagy nemzetközi hálózaton (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube) aktívan ott van, akkor háromszor nagyobb az esélye, hogy egy álláslehetőség megtalálja, mint ha csak az egyiken létezik profilja. Konkrétan, utóbbi esetben 16 százalékos a sansz, hogy összetalálkozik potenciális munkaadójával (aki talán éppen őt keresi), míg ha minden fronton bele lehet akadni, akkor ez a sansz 46 százalékig is erősödhet. Annál is inkább, mert az új munkatársak után kutató cégek gyakran kopogtatnak be az úgynevezett passzív jelöltekhez is, akik nem keresnek ugyan állást, de valamilyen módon kiderül róluk, hogy nyitottak az efféle ajánlatokra.

Mindez a globálisan vezető HR szolgáltatónak számító Adecco csoport idei munkaerő-piaci felméréséből derül ki, amelynek során 26 ország több mint 4 ezer munkáltatóját és 31 ezer álláskeresőjét kérdezték meg (köztük mintegy 250 magyar munkavállalóval). A munka világa felől nézve a LinkedIn a legfontosabb platform – a munkaadóknak a 61 százaléka, az álláskeresőknek pedig a 34 százaléka használja. A 75, illetve 80 százalékos népszerűségi mutatótójú Facebook inkább a szociális aktivitások tere, álláskérdésekben a cégek 32 százaléka, míg az új munkahelyet remélők 24 százaléka tekint rá releváns csatornaként.

E két média szerepének eltérései jól kirajzolódik akkor is, ha megnézzük, leginkább mire használják azokat munkaügyben. Az álláskeresők között a LinkedIn elsősorban a szakmai bemutatkozás, a meghirdetett állások tényleges keresése, illetve a professzionális kapcsolati háló kiépítésének a terepe. A Facebook ugyanakkor inkább a háttér-tájékozódást szolgálja – mit árulnak el a kiszemelt cégekről az oldalaik, illetve mint mondanak róluk mások –, valamint a személyes márka építgetését segíti. Utóbbira már csak azért is érdemes odafigyelni, mert a munkaadók közel egyharmada bevallotta: utasított már el jelentkezőt a közösségi profilján látható tartalom miatt.

Ami a munkaerőt kereső cégeket illeti, figyelemreméltó, hogy a LinkedIn legnagyobb arányban a passzív jelöltek megtalálásához nyújt segítséget, s csak ezt követi az állások meghirdetése. A Facebook a cégek számára is kiváló terep a márkaépítésre, de több mint egynegyedük használja azt az aktuális állások meghirdetésére is. Hasonló arányban szörföznek e hálózaton a cégek HR-esei azért is, hogy a látókörükbe került jelölteknek utánanézzenek.

Az Adecco Work Trend Study című, négy kontinensre kiterjedő kutatás regionális szempontból is elemezte az eredményeket. Így kiderült például, hogy a munkakeresők leginkább Európa középső és nyugati felén használják szakmai célokra a közösségi médiát – 44 százalék számolt be erről –, míg a kontinens keleti részében, ahová Magyarországot is sorolták, csupán 23 százalékuk tesz így. A munkaerő-toborzók között viszont az ázsiaiak a legaktívabbak e téren, 39 százalékuk veszi igénybe rendszeresen e platformokat, szemben a Kelet-Európát és Amerikát jellemző egytizedes aránnyal.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 1.

Vasutas Szakszervezet: El a kezekkel a home office-tól!

Végtelenül barátságtalan lépésnek tartja a Vasutasok Szakszervezete Lázár János legújabb népszerűtlen döntését, a home office betiltását. A VSZ a vasutasok tömeges elvándorlásának megakadályozása érdekében is felszólítja a minisztert, vonja vissza ez a családellenesnek is számító intézkedést.

2024. július 1.

Szomszédainknál erősít a piacvezető magyar HR-szolgáltató: felveszi a Prohuman nevet a szerb leánycég

Prohuman néven folytatja tevékenységét Szerbiában a CityScope HR-szolgáltató, amely tavaly került az immár 7 országban működő magyar tulajdonú cégcsoport irányítása alá. Tovább erősödik a Prohuman Szlovéniában is, ahol a két évtizedes szakmai tapasztalattal bíró Slavica Jerebet nevezték ki az ügyvezető igazgatói posztra. A 20 éves, több mint ezer ügyfelet kiszolgáló és mintegy 25 ezer embernek munkát adó Prohuman Group nem titkolt célja, hogy a hazai piacvezető és meghatározó régiós szerep után egész Kelet-Közép-Európa első számú HR-szolgáltatójává váljon.

2024. június 28.

4,3 százalékos a munkanélküliség

Májusban a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző év azonos időszakához képest 36 ezerrel, 4 millió 749 ezer főre nőtt. A munkanélküliek száma 212 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 4,3 százalék volt – jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).