Középiskolás lányokat tanít matematikára és programozásra a Morgan Stanley


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Míg a munkaerőpiacon egyre jobban felértékelődnek a technológiai és informatikai ismeretek, a nők közül még mindig lényegesen kevesebben választják ezeket a szakterületeket. Ezen szeretne változtatni a Morgan Stanley és a NaTE (Nők a Tudományban Egyesület) SMARTIZ nevű tehetséggondozó programja – írja újságunkhoz eljuttatott közleményében a Morgan Stanley.

Az októberben immár másodjára elinduló programra középiskolás lányokat várnak, akik játékos formában tanulhatnak a matematika gyakorlati oldaláról, programozási alapokat kapnak, miközben kommunikációs és önbizalom-növelő tréningeken és karrier-tervezési tanácsadáson is fejleszthetik magukat. Az első év kimondottan pozitív tapasztalatai alapján döntöttek úgy a szervezők, hogy a 2019-2020-as tanévben újra megnyitják a SMARTIZ osztályt 10. évfolyamos középiskolás lányoknak. A jelentkezési határidő szeptember 16. (http://nokatud.hu/smartizgirls/).

„Bár az elmúlt években már tapasztaltunk változásokat, de úgy látjuk, hogy még mindig él egy erős tévhit a fiatal lányok, nők és sok esetben a szülők körében is a matematika és IT közeli tudományok, szakmák kapcsán. Sokan vannak akik, úgy gondolják ezek a területek nem nőknek valók, és mivel nem kapják meg a kezdő lökést, megerősítést, többnyire el sem indulnak ezen az úton. Pedig a matematikára épülő technológiai területek, az informatika éppen olyan karrierutat és biztos szakmai pályát kínálhat a lányok számára, mint a férfiaknak. A SMARTIZ programmal ezen szeretnénk változtatni és lehetőséget, kedvet adni a tehetséges fiatal lányoknak, hogy kibontakoztassák tehetségüket” – összegezte Szigeti Fanni, a Nők a Tudományban Egyesület ügyvezetője. A programba bekapcsolódnak a Morgan Stanley pénzügyi és technológiai szakemberei is. A sikeres első évfolyam tapasztalatai alapján és a nagy érdeklődésre való tekintettel a szervezők idén az írásbeli jelentkezést követően egy személyes meghallgatás útján választják ki a 20 résztvevő diákot. Ők a Morgan Stanley budapesti központjában mélyíthetik el tudásukat a STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) azaz a természettudományi, technológiai, mérnöki és matematikai tudományokban októbertől két féléven keresztül minden szerdán másfél órában.

„Büszkék vagyunk rá, hogy idén már másodszor indíthatjuk a NaTE-val közös programunkat. A 2018-as tanévben 28 középiskolás végzett a SMARTIZ első éves programjában. Ők heti rendszerességgel vehettek részt az ingyenes tehetséggondozó foglalkozásokon, majd a SMARTIZ csapatépítő és személyiségfejlesztő nyári táborában. Ahogy tavaly, úgy az idén is nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy elsősorban olyan tehetségeket vonjunk be a képzésbe, akiknek a családja önerőből nem lenne képes biztosítani a hasonló iskolán kívüli tanulás költségeit, mindezt azért, mert azt szeretnénk, hogy egyre több fiatal nő ismerje fel, hogy a matematika és az IT igen vonzó karrierutat kínál számukra” – mondta el Fogarasi Norbert, a Morgan Stanley budapesti irodájának vezetője.


Kapcsolódó cikkek

2019. február 28.

Egyenlő bánásmód a munka világában – I. rész

Az egyenlő bánásmód megsértésének egyik sarkalatos területe a munkajog világa, ahol a társadalom különböző csoportjai válhatnak a megkülönböztetés alanyaivá. A témát háromrészes cikksorozatunkban ismertetjük. A szerző elsőként az egyenlő bánásmód hazai jogi szabályozását mutatja be, középpontba helyezve a védett tulajdonságok áttekintését. A második rész a bizonyítás szabályait részletezi. A harmadik pedig kitér a leggyakoribb jogsértés, az egyenlő munkáért egyenlő bér elvének megsértésével kapcsolatos szabályokra, bírósági gyakorlatra.
2019. március 5.

Egyenlő bánásmód a munka világában – II. rész

Az egyenlő bánásmód megsértésének egyik sarkalatos területe a munkajog világa, ahol a társadalom különböző csoportjai válhatnak a megkülönböztetés alanyaivá. A témát háromrészes cikksorozatunkban ismertetjük. A szerző elsőként az egyenlő bánásmód hazai jogi szabályozását mutatta be, középpontba helyezve a védett tulajdonságok áttekintését. A második rész a bizonyítás szabályait részletezi. A harmadik pedig kitér a leggyakoribb jogsértés, az egyenlő munkáért egyenlő bér elvének megsértésével kapcsolatos szabályokra, bírósági gyakorlatra.