Munkavédelmi és munkaügyi kampányt indított a Technológiai és Ipari Minisztérium


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kommunikációs kampány indult a munkáltatók és munkavállalók munkavédelmi és munkaügyi tudatosságának növelése érdekében, a Technológiai és Ipari Minisztérium Iparért és Munkaerőpiacért Felelős Államtitkárságon megvalósuló GINOP-5.3.7–VEKOP-17-2017-00001 „Jogszerű foglalkoztatás fejlesztése” című kiemelt projekt keretében. A Random Trip, Wolfie és Miki357 közreműködésével zajló kampány ősz végéig fut.

Az image kampány célcsoportját a munkáltatók, jelenlegi és leendő munkavállalók, valamint az érdekképviseletek, a munkabiztonsági és munkaegészségügyi szakemberek és a média képviselői alkotják. Célja a munkajogi és munkabiztonsági tájékozottság és tudatosság növelése, amelybe a munkavállalók bejelentésére, szerződésére, munkabérére és munkaidejére vonatkozó szabályok megismertetése éppúgy beletartozik, mint az alapvető munkavédelmi előírások és speciális veszélyforrások kommunikálása.

A hathónapos kampányidőszak központi elemét két videóklip alkotja: egyik munkajogi, a másik munkavédelmi témában készült a Random Trip és Wolfie (Farkas Roland) együttműködésében – előbbi a zenei alapot, utóbbi a dalszöveget alkotta meg.

A videóklipek gyártója a 235, rendezője pedig Miki357, fotós, reklámfilmes szakember, a Magyar Klipszemle alapítója. Miki357 nevéhez a reklámokon kívül egész estés dokumentumfilmek és számos könnyűzenei videóklip rendezése is fűződik – többek között az Irie Maffia, a Bëlga, a Wellhello és a Margaret Island zenekarokkal dolgozott együtt. A Punnany Massifnak is készített már jó pár klipet, így régi szakmai és baráti kapcsolat fűzi Wolfie-hoz.

„A Random Tripben mindig inspirálni tudjuk egymást a mondanivaló tekintetében, nagyon szeretem, hogy mindig valami újat tudunk alkotni, hogy a zenészek egyéni mondanivalói és a zenei stílusok keverednek. A kampányvideók megalkotásánál az volt a célunk, hogy a humor eszközével tegyük közérthetővé a tartalmat, mindezt úgy, hogy frissek és szórakoztatóak maradjunk. Azt hiszem, Miki357 rendezése is jól visszaadja ezt a törekvést” – mondta Wolfie.

A június 1-től őszig futó integrált kampány keretében a videóklipek online felületeken, illetve kormányablakokban jelennek meg. A további kampányelemekkel országosan elhelyezett óriásplakátokon, rádiószpotok és interaktív nyereményjátékok formájában találkozhatunk, de közösségi média-tartalmak és PR-munka is támogatja a kampányt.


Kapcsolódó cikkek

2021. október 5.

A foglalkoztató megtérítési felelőssége a baleseti ellátásért

Ha megtörténik a baj, bekövetkezik a munkahelyi baleset, vagy a foglalkozási ártalom megbetegedést okoz, a szükséges baleseti ellátások (természetbeni és pénzbeli szolgáltatás) megállapítását követően sor kerül az ún. megtérítési felelősség vizsgálatára.
2021. november 16.

A gondoskodó munkáltató

A munkajog rendeltetéséről, az uniós jogról és joggyakorlatról, a hazai joggyakorlatról, a munkaszervezés számos kérdéséről szólt előadásában dr. Sipka Péter a XVIII. Magyar Munkajogi Konferencián.
2021. november 9.

A munkajog aktuális kihívásai

Milyen hatással lesz a digitalizáció a munkajogra? Hogyan védhető a magánélet a digitállis világban? Mit őrizzen meg a munkajog a következő évszázadokban? Az alábbiakban Dr. Kártyás Gábornak a XVIII. Magyar Munkajogi Konferencián elhangzott előadásáról olvashatnak beszámolót.