OBR – Tömegesen küldhető, digitális mérleg- és eredménykimutatások könyvelőirodák számára (x)


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az e-Cégkapu szolgáltatás Online Beszámoló Rendszerhez kapcsolódó, tömeges beküldést támogató moduljával lehetőség nyílik az éves mérleg- és eredménykimutatások egyidejű és mennyiségi kezelésére. A könyvelőirodák és cégcsoportok számára fejlesztett OBR modul célja, hogy az Igazságügyi Minisztériumnak beküldendő akár több száz beszámoló egy gombnyomásra váljon kezelhetővé és visszakereshetővé egy keretrendszeren belül. Ezen küldemények összeállításához nem szükséges ügyfélkapu (KAÜ azonosítás) használata, így az éves beszámolók az e-Jogsegéd központi alkalmazásán belül rendszerezetté és átláthatóvá válnak.

A gazdasági társaságok évente mérleg- és eredménykimutatást kötelesek készíteni és benyújtani az Igazságügyi Minisztérium Online Beszámoló és űrlapkitöltő Rendszer felületén. Egy társaság, még ha könyvelő cég szolgáltatását is veszi igénybe, beszámolóját .obr kiterjesztésű állományban kell feltölteni. A hivatalos háttérfolyamat során megtörténik a hatósági validáció, valamint a KR fájl konvertálása, ezeket követően pedig a beszámolók jóváhagyott formában, egyedileg megküldhetőek a társaság cégkapuján keresztül a Minisztérium részére.

e-Cégkapu

Intelligens cégkapukezelés

„Intelligens megoldásokkal, valamint a legújabb fejlesztésekkel az e-Cégkapu lehetővé teszi az .obr állományok ütemezett, automatikus és tömeges konvertálását, valamint azok hivatalos beküldését” – nyilatkozta Lengyel Tibor, az e-Jogsegéd Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette, hogy a postai ügyintézést nem igénylő, digitális folyamatok segítségével a határidős beadások kezelése is nagyban megkönnyíthető. Az e-Jogsegéd hiteles elektronikus ügyintézési szolgáltatása, a magyar állam által biztosított cégkapura épül, amihez gépi interfészen keresztül csatlakozik. Az e-Cégkapu alkalmazás számos olyan előnyt és többletfunkciót is kínál, melyek messze túlmutatnak a hagyományos cégkapukezelés lehetőségein, biztosítva ezzel a gyors és gördülékeny hivatali kapcsolattartást.

e-CégkapuA beküldés folyamata

A szakértő által bemutatott digitalizált folyamat egy SFTP mappa létrehozásával kezdődik, amibe az elkészített beszámolókat kell feltölteni. Az e-Cégkapu rendszere ezt az állományt automatikusan letölti, majd törli a megadott mappából. A feltöltött fájloknak mindenképpen tartalmazniuk kell a cég adószámát, mivel a céghez való hozzárendelés ez alapján történik meg, a letöltési folyamat pedig 15 percenként automatikusan lefut. Ezeket a dokumentumokat az ECK elküldi az Igazságügyi Minisztérium részére, ahol ellenőrzik az elkészített OBR fájlokat. Amennyiben azok formailag megfelelőek, az alkalmazás részére visszaküldik a hitelesített KR borítékokat. A tartalmi hiba esetén elvetésre került beszámolókat azon a felületen szükséges módosítani, ahol elkészültek, majd a javítást követően ezeket újra fel kell tölteni az SFTP mappába.

e-Cégkapu

Kattintson a képre a teljes nézethez!

Ellenőrzés és jóváhagyás

Ha egy beadott OBR fájl hatóságilag elfogadható, az Igazságügyi Minisztérium visszaküld egy KR fájlt, ami az e-Cégkapu felületén jóváhagyható és beküldhető az Üzenetek/Online Beszámoló és űrlapkitöltő Rendszer (OBR) dokumentumok menüpontban. Itt van lehetőség a beszámolók tömeges beküldésére, az SFTP mappába való másolás után pedig már nincsen több tennivaló a dokumentumokkal. A jóváhagyást követően így akár több száz beszámoló is egy gombnyomásra beküldésre kerülhet.

„Az éves mérleg- és eredménykimutatások beadásának digitális folyamata során számos manuális lépés automatizálható” – vélekedik ifj. Lengyel. A vezető hozzátette, hogy a cégcsoportok, illetve sok ügyféllel rendelkező könyvelőirodák esetében kiemelten fontos, hogy a lezárt évi beszámolókat minél kevesebb idő- és munkaerő-ráfordítással be lehessen küldeni, még a beadási határidő előtti, jellemzően túlterhelt időszakban is. Az e-Cégkapu tömeges OBR küldés és kezelés kiegészítő szolgáltatásának fejlesztése, valamint az Igazságügyi Minisztériummal közösen elvégzett tesztelése szeptemberre befejeződött. Az éles rendszer használata VIP és könyvelő ügyfeleink számára már díjmentesen elérhető.

A cikk szerzője Lengyel Tibor, az e-Jogsegéd ügyvezető igazgatója.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Számlázz.hu: itt a vállalkozások közti fizetési kérelem

Új korszak kezdődött a magyar bankszektorban: a fizetési kérelem általános bevezetése áprilistól lehetővé teszi a fogyasztók és a szolgáltatók részére is, hogy olcsón és egyszerűen intézhessék elektronikus fizetési tranzakcióikat – olvasható a Szamlazz.hu Adó Online-hoz eljuttatott közleményében.

2024. április 18.

Kapcsolt vállalkozások közötti ingyenes juttatások a társasági adóban

Az ellenérték nélkül adott támogatások, juttatások, térítés nélkül átadott (pénz)eszközök vonatkozásában a Tao-törvény különbséget tesz atekintetben, hogy az ingyenes átadás adománynak minősül-e, és ha nem, a támogató oldaláról vállalkozási tevékenység érdekében felmerült költségnek tekinthető-e. Elmerülünk a részletekben.