KPMG: a koronavírus felpörgette a digitalizációs forradalmat Koronavírus


Az informatikai vezetők nagyobb büdzsével gazdálkodhattak, de több is volt a kockázat, amit kezelniük kellett, így az adatbiztonsági beruházások kerültek az élre, megelőzve az ügyfélélmény növelését, illetve az infrastruktúra fejlesztését szolgáló kiadásokat – közölte a KPMG könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cég legfrissebb felmérése alapján.

A megkérdezett IT vezetők 55 százalékának nőtt a költségvetése az operatív működés hatékonysága, az ügyfelekkel való személyes kapcsolattartás digitális térbe helyezése és új termékek, szolgáltatások fejlesztése miatt. Az IT beruházási keret továbbra is csaknem kétszerese a 2008-as válságot követő év informatikai keretösszegének.

Támadnak az adathalászok

Tízből 4 informatikai vezető arról számolt be, hogy a válság alatt cégüket több kibertámadás érte, mint korábban. A támadásoknak több mint háromnegyede adathalász-kísérlet volt, és csaknem kétharmada rosszindulatú programok (malware-ek) formájában jelentkezett, ami arra utal, hogy az otthoni munkavégzésre való áttérés növelte a kitettséget.

Az IT vezetők 86 százalékának a távmunka feltételek kialakítása jelentős kihívást jelentett, 43 százalékuk szerint a munkatársaik több mint fele a világjárvány után is otthonról dolgozik majd. Az otthoni munkavégzésre átállásnak az egyik eredménye, hogy a vállalati kultúrában nőtt a technológiai terület megbecsültsége, szerepe a kutatás szerint.

A válaszadók 73 százaléka szerint az elmúlt 12 hónapban kínált digitális megoldások jelentősen növelték az ügyfél-elégedettséget, ennek hatására az ügyfélélmény még inkább a vállalati stratégia fókuszába került.

Nem a mesterséges intelligenciára fókuszáltak

Az informatikai vezetők egyharmada szerint a kiberbiztonsági szakértők voltak a legkeresettebbek a járvány alatt. Több mint egy évtizede ez volt az első alkalom, hogy egy biztonsággal kapcsolatos készség lett a legfelkapottabb a technológiai készségek között.

A digitális ügyfél-kiszolgálásé a jövő. Előrelépés van az adatbiztonságot, az adatelemzést, a robotizálást, az adatvédelmet, az ügyfélélményt és a felhő technológiát érintő beruházások területén – mondta Kórász Tamás, a KPMG partnere, a Management Consulting és a Technológiai Tanácsadási terület vezetője a közleményben. Hozzátette: a mesterséges intelligencia (AI) és gépi tanulás nagyon kis emelkedést mutat, pedig ennek egy felfutóban lévő technológiának kellene lennie.

A KPMG a világ 83 országában több mint 4200 informatikai vezető megkérdezésével készítette el idén is a nemzetközi Harvey Nash/KPMG CIO felmérést. A 2020. évi tanulmány bemutatja mind a járvány előtti állapotot (2019 december – 2020 március), mind a járvány okozta változásokat (2020 májusától augusztusig). A KPMG könyvvizsgálati, adóügyi és tanácsadási szolgáltatásokat nyújtó független szakmai szolgáltatók globális szervezete, 147 országban és tartományban működik, világszerte 219 ezer embert foglalkoztat.

(MTI)



Kapcsolódó cikkek

2021. szeptember 28.

4,0 százalékos volt a munkanélküliség augusztusban

A munkanélküliek száma 194 ezer, a munkanélküliségi ráta 4,0 százalékos volt; egy év alatt a 15-74 éves munkanélküliek száma 15 ezerrel, míg a munkanélküliségi ráta 0,3 százalékponttal csökkent.