Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Jóváhagyta a német parlament felsőháza, a Bundesrat, a vállalatok adóztatásáról szóló tv. módosítását, mely szerint a nyereségadó 2008-től 30% lesz a mostani 39% helyett.
Egyidejűleg jóváhagyták azt is, hogy egy évvel később bevezessék a 25 százalékos tőkenyereség-adót. Jelenleg tőkenyereség a személyi jövedelmek között adózik Némtországban, az adó mértéke elérheti a 42 százalékot.
A német adóreform keretében elhatározott adómérsékléssel elsősorban a vállalatok versenyképességét szeretné javítani Angela Merkel kancellár kormánya, vonzóvá akarja tenni Németországot a befektetők számára, és azt is reméli, hogy a német vállalatok a jövőben inkább otthon, és nem külföldi érdekeltségeik révén fizetik társasági adójukat.
Az adócsökkentés a vállalatoknak nagyjából 5 milliárd euró könnyebbséget jelent 2008-tól, az állam pedig elvileg 30 milliárd euró bevételtől esne el, de ebből 25 milliárdot be tudnak szedni az adóalap növelésével: csökkentik majd a kamatfizetés levonásának lehetőségét a vállalati profitból.
Németországban a vállalatok által fizetett adóban a nyereségadó mellett a helyi adók is benne vannak, úgyszintén a kelet-németországi újjáépítést szolgáló szolidaritási adó. A német parlament alsóháza, a Bundestag (szövetségi gyűlés) május 25-én hagyta jóvá az adótörvények módosítását.
Forrás: PrivátBankár
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.
Cikkünk második részében példák segítségével tekintjük át a Katv. 20. § (3) bekezdés c) pontjában, illetve 20. § (4) bekezdés c) pontjában szereplő adóalap-korrekciós tétel alkalmazását.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!