A foglalkozás-egészségügyi adatokat évente jelenteni kell
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A 70/2007. (IV. 14.) Korm. rendelet módosította a foglalkozás-egészségügyi szolgálatról szóló 89/1995. (VII. 14.) Korm. rendlet, valamint a az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőségről szóló 295/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet szabályait.
A 2007. április 15-től hatályos rendelkezések értelmében a munkáltató – a magánszemély munkáltató kivételével – a működése megkezdését követő két hónapon belül köteles az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség területileg illetékes munkavédelmi felügyelőségének (munkavédelmi felügyelőség) bejelenteni:
- a székhelyének és telephelyeinek címét,
- a tevékenységeit,
- a számára foglalkozás-egészségügyi szolgáltatást nyújtó szolgáltató nevét és címét,
- valamint a foglalkoztatott, foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásban részesülő munkavállalók számát és foglalkozás-egészségügyi osztályba sorolását.
A módosítás következtében változott a bejelentés adattartalma és annak határideje. Fontos kiemelni továbbá, hogy a bejelentési kötelezettséget ezentúl már nem az ÁNTSZ-hez, hanem a munkavédelmi felügyelőséghez kell majd teljesíteni.
A fentiek szerint bejelentett adatokban bekövetkezett változást éves rendszerességgel, minden év február 15. napjáig ugyancsak be kell jelenteni a munkavédelmi felügyelőséghez. Ettől eltérően a munkáltató a közte és a foglalkozás-egészségügyi szolgáltató között a szolgáltatás nyújtására létrejött megállapodás hatályának megszűnését a megszűnés időpontjának megjelölésével, valamint a szolgáltatást nyújtó orvos személyében bekövetkezett változást annak kezdő időpontjának feltüntetésével a változás megtörténtétől számított három munkanapon belül köteles bejelenteni a munkavédelmi felügyelőséghez.
A foglalkozás-egészségügyi szolgáltató, illetve a szolgáltatást nyújtó orvos személyében bekövetkezett változás esetén a szolgáltatást korábban nyújtó szolgáltató, illetve orvos köteles a foglalkozás-egészségügyi feladatok ellátásához szükséges dokumentumokat – egészségügyi adatok esetében az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló törvény rendelkezéseire figyelemmel – a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatást biztosító szolgáltató részére átadni.