A hátsó méretén múlik: oda az adóelőny?
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A négyajtós, platós kisteherautók, a pick-upok után vissza lehet igényelni az áfát – addig legalábbis, amíg nem minősítik személygépkocsinak őket.
Alaposan átrendezheti a kishaszonjárművek piacát, ha az év végén szokásos adótörvény-módosítások során személygépkocsinak minősítik a négyajtós platós teherautókat, a pick-upokat – írja a Világgazdaság. Az Európai Unió március 31-i határozata szerint ugyanis a személygépkocsik 8703-as vámtarifaszáma alá tartoznak azok a járművek is, amelyek platója nem hosszabb, mint a tengelytáv fele. A cikk szerint noha hat márka is forgalmaz ilyen autókat hazánkban, az új rendelkezés szerint csupán kettő járműve maradhat teherautó.
Mindez azért rendezné át a piacot, mert a haszonjárműnek minősülő ötüléses pick-upokat nem terheli a regisztrációs adó, ugyanakkor a vevő visszaigényelheti az áfát is – írja a lap. Ennélfogva igen kapósak a terepjáró platósok: április végéig összesen 1172 kelt el.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke, Győző Gábor azonban a lapnak nyilatkozva felhívta a figyelmet arra, hogy az uniós vámtarifa-besorolás változtatása nem jelenti azt, hogy azt kötelező az adójogszabályokban is érvényesíteni. Az újság értesülései szerint olyannyira az egyes országok határozzák meg a belső szabályozást, hogy Csehországban és Szlovákiában a sima kombiautók is haszonjárműként közlekedhetnek, ha a második üléssor és a csomagtartó közé rácsot helyeznek.
Forrás: PrivátBankár