A kereskedelmi tévéket célozza a reklámadó
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A kereskedelmi tévéket és a nagy médiacégeket érinti elsősorban a tervezett reklámadó, amelynek munkaanyagát a kormány.hu-n tettek közzé. A reklámadó mértéke akár 20 százalékos is lehet.
A túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében sávos reklámadó bevezetését tervezi a kormány. A kormány.hu-n közzétett munkaanyag szerint az adót a reklámok közzétevői fizetik majd, de a törvény a külföldi illetőségű szervezetre és magánszemélyre is vonatkozik, ha belföldön, fióktelep útján végzi a tevékenységét.
Reklámnak minősül a reklámtörvény szerinti gazdasági reklám, illetve a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló törvény szerinti támogatás, valamint televíziós vásárlás. A tervezet szerint politikai reklámok és a társadalmi célú reklámok nem számítanak bele az adóalapba.
Egymilliárd forintos nettó reklám-árbevételig nem kell megfizetni az adót, ötmilliárd forintig 1 százalékos, 10 milliárd forintig 10 százalékos, 10 milliárd forint feletti árbevételnél pedig 20 százalékos lesz a reklámadó mértéke.
A tárca közlése szerint a kabinet a törvényjavaslat végleges szövegéről a soron következő kormányülésen fog dönteni.