A kormány kihátrálhat a reklámadóból is


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem érte el célját a reklámadóval a kormány, sőt a kabinet már felismerte, hogy elrontotta a törvényt, ezért a hvg.hu információi szerint azt tervezi, hogy kihátrál a reklámadóból.


A lap úgy tudja, hogy az NGM felismerte: nem elég hatékony a reklámadó, és nemcsak a hazai piacot torzítja, de a kívánt politikai célt, az RTL megregulázását sem érte el. A kormány ezért tárgyalásokat kezdett a Magyar Reklámszövetséggel a törvény módosításáról.

Lázár János, a Minsizterelnökséget vezető miniszter még szeptemberben azt mondta, hogy megváltozhat a reklámadó mértéke és számítási módja, azt ugyanakkor nem közölte, hogy ez az adó mérséklését, vagy éppen emelését jelenti-e.

Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke a hvg.hu-nak elismerte, hogy korábban már egyeztetett Pankucsi Zoltánnal, az adózásért felelős helyettes államtitkárral és további egyeztetések várhatók a közeljövőben. A szövetslg elnöke szerint már az augusztusi adóelőleg-fizetések is azt mutatták, hogy nem származik igazán nagy bevétel az újonnan kivetett adóból, viszont az évek óta zsugorodó médiapiacnak túlságosan nagy károkat okoz – írja a hvg.hu.

A teljes cikket ide kattintva olvashatják.  


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

Svédország – kis nép, nagy teljesítmény

A svédek büszkék hazájukra és erre minden okuk megvan. Az ország versenyképes, a gazdaság nemcsak a hagyományos ágazatokban, hanem a high-tech szektorban is nagyon jó teljesítményt nyújt, a jóléti társadalom stabilitást, biztonságérzetet ad minden polgárnak. Svédország közismerten magas adózású országnak számít, a magas színvonalú jóléti szolgáltatások és biztonsági háló alapja a magas adójövedelem.