A multiknak drágább az Erzsébet-utalvány


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nyögvenyelősen haladnak a tárgyalások az Erzsébet-utalvány elfogadásáról a nemzetközi áruházláncok és a Nemzeti Üdülési Szolgálat között – írja a Világgazdaság.

Már közel egy hónapja tárgyal a Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) az Erzsébet-utalványok elfogadásáról a multinacionális áruházláncokkal, de megállapodás még nem született egyikükkel sem. „Több nemzetközi élelmiszerlánccal megtörtént a kapcsolatfelvétel, és előrelépés, hogy néhányukkal már egyeztetések is voltak” – mondta a Világgazdaságnak Vámos György.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint egyelőre nem lehet tudni, hogy a tárgyalások mikorra vezetnek eredményre, mert két-három alapvető feltételben kell megegyezni. Vámos György biztos abban, hogy a látszat ellenére a NÜSZ és a nemzetközi áruházláncok (Auchan, Tesco, Spar, Cora) is érdekeltek a megállapodásban. „Bízunk benne, hogy a megállapodás hamarosan megszületik” – közölte lapunkkal a Tesco. A probléma az, hogy a NÜSZ eddig egyetlen külföldi tulajdonban lévő áruházlánccal sem kötött szerződést az elfogadásról, míg a magyar áruházláncokkal – úgy mint a CBA, Coop, Reál és az Arzenál – már tavaly év végén aláírták a szerződést.

A megállapodást nehezítheti, hogy a magyar láncokkal három százalékos elfogadói jutalékban állapodtak meg, míg a külföldieknek ennek dupláját, hat százalékot ajánlottak.

Forrás: Világgazdaság Online


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.