A vendéglőknek kell üzembertartási díjat fizetniük


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Üzemben tartási díjat kell fizetni április 1-jétől a vendéglőben üzemeltetett televíziókészülékek után. Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal tájékoztatót tett közzé a vendéglátóipari (szállodaipari) és kereskedelmi egységekben, illetve nyilvános területen üzemeltetett televíziókészülékek üzemben tartási díjával kapcsolatos tudnivalókról.

A felsorolt egységeknek – hacsak nem televíziókészülék forgalomba hozatalával, bemutatásával foglalkoznak – üzemben tartási díjat kell fizetniük. A díj összege a költségvetési törvény szerint készülékenként havi 967 forint. A médiatörvény szerint a felsorolt helyeken az üzemben tartási díj háromszorosát kell megfizetni, készülékenként 2.901 forintot. Az állam azonban az áprilistól decemberig terjedő időszakra átvállalja a díj 40 százalékát, így az érintett körnek készülékenként 1.741 forintot kell fizetnie az adott hónapokra – derül ki a tájékoztatóból.

A díjfizetési kötelezettség a televíziókészülék üzemeltetésének megkezdését követő hónap első napján kezdődik (legkorábban 2007. április 1-jén) és azon hónap utolsó napjáig áll fenn, amelyben az üzemeltetés megszűnik. A díjat az adóhatósághoz kell befizetni.

A díj fizetésére kötelezetteknek a televíziókészülék üzemeltetését, a televíziókészülékek számát és a fizetendő díj mértékét a fizetési kötelezettség keletkezésétől számított nyolc napon belül be kell jelenteniük az állami adóhatóságnak, amint a díjfizetési kötelezettséget érintő változásokat is.

Az adóhatóság a bejelentésre és a változások bejelentésére adatlapokat rendszeresített, amelyeket az APEH internetes honlapjáról lehet letölteni, és papír alapon kell benyújtani.

Forrás: PrivátBankár


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.