Adócsalás call centerrel


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy Tolna-megyei vállalkozás több tízmillió forintot fizetett ki hónapokon keresztül telefonos call-center szolgáltatásra. A leszámlázott hívásmennyiség mögött azonban nem volt valós gazdasági esemény, az a fizetendő adó csökkentését célozta. A hívások volumene ahhoz igazodott, hogy mekkora összegű költségszámlára volt igény.


A tulajdonos piacbővítés érdekében rendelte meg a szolgáltatást, mely során a szolgáltató telefonon kereste meg lehetséges ügyfeleket, és mutatta be a cég tevékenységét. Az ellenőröknek azonban több dolog is gyanús volt. A tájékoztató anyag konkrét információt gyakorlatilag nem tartalmazott. A vállalkozás úgy fogadta el, és fizette ki a havi csaknem 10.000 hívást, hogy valóságtartalmukról nem győződött meg – közölte a NAV.

A szolgáltató is ellentmondásokba keveredett, mert azt állította, hogy a telephelyén végezték a munkatársak a telefonos marketing tevékenységet, később már azt mondta, hogy távmunka keretében, otthonról dolgoztak. A szolgáltató először azt nyilatkozta, hogy a hívások rögzítése csak beállítás kérdése az általuk használt szoftverben, később viszont azt, hogy csak költséges és bonyolult programozással lehetne alkalmassá tenni a programjukat ilyen célra. A szolgáltató szerint a megrendelő hozta azt az adatbázist, amelyet a hívások kezdeményezéséhez használtak fel, a megrendelő viszont azt állította, hogy a szolgáltató a saját név- és címadatbázisából dolgozott.

Kimutatást, híváslistát, szoftveres naplófile-t a vállalkozás nem tudott átadni az ellenőröknek. A számlákon és a hívások darabszámát tartalmazó teljesítési igazolásokon kívül semmi sem bizonyította, hogy a hívások a valóságban is megtörténtek. A leszámlázott hívásmennyiség mögött nem volt valós gazdasági esemény, az a fizetendő adó csökkentését célozta. A hívások volumene ahhoz igazodott, hogy mekkora összegű költségszámlára volt igény.

A jogtalan adólevonás következtében 3 millió forint adókülönbözetet állapított meg az adóhivatal.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 1.

Enyhe zsugorodás júniusban: 50 pont alá esett a júniusi BMI

A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított júniusi értéke: 49,4. Júniusban a válaszadók az előző hónaphoz képest mérsékelt visszaesésről számoltak be. Az elmúlt időszak mérsékelt bővülését követően ebben a hónapban fordulat következett be a feldolgozóiparban, a BMI index 50,0 pont alatt áll – közölte hétfőn a Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT).

2024. július 1.

Árfolyam az áfában (XXIV. rész)

A cikksorozat záró része az IOSS rendszer árfolyamkérdéseivel kapcsolatos példákat mutat be, valamint kitér arra, hogy milyen árfolyamra vonatkozó előírások irányadóak, ha az ügyletről nem számla, hanem nyugta készül.

2024. június 28.

Távirányítóval manipulálták a tachográfot

A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.