Augusztustól 650 ezer forintra emelkedik a SZÉP-kártya kedvezményes kerete és élelmiszerre is felhasználható lesz


Augusztustól nemcsak az élelmiszerek 15 százalékos akciózása, hanem a SZÉP-kártyát érintő kormányzati intézkedések is segítik a családokat és az infláció letörését. A kormány által nyújtott adókedvezménnyel a munkáltatók újabb 200 ezer forinttal tölthetik fel dolgozóik SZÉP-kártyáját, amelyet az év végéig élelmiszervásárlásra is fel lehet használni – közölte a tárca.

Kiemelték: az elhúzódó háború és a hibás brüsszeli szankciók súlyos károkat okoznak a gazdaságban. A kormány ebben a nehéz helyzetben is mindent megtesz, hogy helyreállítsa a gazdasági növekedést és megvédje a családokat, a munkahelyeket.

A kormány döntése értelmében 2023. augusztus 1. és 2023. december 31. között a munkáltatók a jelenlegi kereten felül a SZÉP-kártyára egyszeri legfeljebb 200 ezer forintos többlet összeget utalhatnak dolgozóiknak.
Így 2023-ban 650 ezer forintra emelkedik a rendkívül kedvező adó és járulékfizetés mellett adható munkavállalói elismerés keretösszege, valamint ebben az időszakban a SZÉP-kártyákon rendelkezésre álló összegeket a családok hidegélelmiszerek vásárlására is felhasználhatják.

A SZÉP-kártya keretének megemelése bővíti a turisztikai keresletet, a felhasználás kibővítése pedig számottevően növeli a családok vásárlóerejét. Az intézkedés jelentősen növeli a fogyasztást, segíti az élelmiszeripart, végső soron hozzájárul a magyar gazdasági teljesítmény növekedéséhez és a munkahelyek megvédéséhez – közölték.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2022. november 11.

A cafeteriának munkaerőmegtartó ereje van

A cafeteriát kapó munkavállalók negyede megfontolná a felmondást, ha megvonnák tőle ezeket a juttatásokat. A béren kívüli juttatások rangsorát továbbra is a SZÉP-kártya uralja. A kártyabirtokosok 63 százaléka a SZÉP-kártyával olyan élményre is költött, amire egyébként a fizetéséből nem áldozott volna.
2022. december 8.

EY: Béremelés nélkül is erősíthető a munkavállalói lojalitás

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint 250 résztvevője körében készített felmérésből. A tanácsadócég szakértői arra is felhívták a figyelmet, hogy a megszokott megoldásokon túl számos adóhatékony lehetőség kínálkozik – ideértve bizonyos értékpapír programokat is – amelyekkel a vállalkozások a bérköltségek jelentős emelése nélkül is növelhetik a munkavállalók motivációját és lojalitását.