Autómatricás cégeknél vizsgálódik az APEH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A közelmúltban vizsgálatot kezdett az APEH az autómatricás cégeknél – erősítette meg a Független Hírügynökség korábbi értesülését Varga Lászlóné, az adóhivatal elnökhelyettese.

Adótitokra hivatkozva cégneveket nem mondott, de azt igen, hogy az ügyfeleinek nem fizető társaságoknál átfogó ellenőrzést kezdett a hivatal. Várható, hogy sok kliens a havi hirdetési díj elmaradása után még egy kellemetlen ténnyel szembesül:ha korábban nem fizetett a kapott összeg után adót és tb-járulékot, most ezt kamattal és mulasztási bírsággal megfejelve kell teljesítenie.

A revizorok a vállalkozások teljes gazdálkodását átnézik adózási szempontból, de ellenőrzik a szerződött magánszemélyeket is. A cégektől a szerződés értelmében az autón elhelyezett reklámokért kapott havi díj után ugyanis személyi jövedelemadót és tb-járulékot kell fizetni. Ha valamilyen gazdasági társaság szerződött a matricás vállalkozással, akkor pedig áfa, társasági és iparűzési adó elszámolása és befizetése bizonyosan terheli. Az ellenőrök ezen túl megnézik, a vállalkozások levonták-e az szja-előleget magánszemély ügyfeleik után, és az év elején kiállították-e számukra az adóigazolást, ami az szja-bevallásához és befizetéséhez szükséges.

A vizsgálatot azután indíthatta el az APEH. hogy május végén letelt az szja bevallásának és befizetésének határideje, így összevethetővé váltak a bevallások és a matricás cégek nyilvántartásaiban lévő adatok. Egy APEH-illetékes korábbi becslése szerint milliárdos összegű befizetést kellett teljesíteniük a társaságok ügyfeleinek. Aki ezt elmulasztotta, annak utólag kell fizetnie, az összeget ráadásul növeli a kötelezettség idejére visszamenőleg kirótt büntetőkamat és a mulasztási bírság.

Az autóreklámozással foglalkozó cégek közül elsőként az Il Ferrónál akadtak gondok: a cég még év elején jelentette be, hogy élve a szerződésben foglalt lehetőségével, februártól kezdődően három hónapig nem fizet ügyfeleinek. Bár korábban azt állították, hogy júniustól fizetnek a körülbelül 8 ezer ügyfélnek, ez azóta sem történt meg és a cég igazgatója szerint „”kisebb csoda”” kellene ahhoz, hogy talpra álljanak.

Forrás: Hírszerző


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.