Az állandó meghatalmazások bejelentésére új adatlapot vezet be a NAV


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A képviseleti jogok kezelésének egyszerűsítésére, az állandó meghatalmazások bejelentésére január 28-án új adatlapot vezet be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) UJEGYKE néven – közölte a hatóság.

Kiemelték, az új bejelentéssel átfogó ügycsoportokra lehet meghatalmazást adni, az ügyintézés egyszerűbb és gyorsabb lesz, és az UJEGYKE online is beadható lesz. A változásokról a NAV honlapján tájékozódhatnak az ügyfelek, többségnek semmi teendője nincs, mert a NAV automatikusan átforgatja a már meglévő jogokat az új nyilvántartási rendszerbe. Külön figyelemfelhívó levelet azok kaptak az elmúlt napokban, akiknek érdemes felülvizsgálni a jogaikat – írják a közleményben.

Ismertetik, hogy az átállás érdekében az eBEV-portálon január 23-án 12 órától nem lehet új képviseleti bejelentést tenni, vagy a meglévőt módosítani. A már bejelentett állandó meghatalmazásokat legkésőbb január 27-én 12 óráig lehet lezárni és jóváhagyni. Az UJEGYKE az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramban (ÁNYK) január 27-én 15 órától, az ONYA-ban pedig január 30-án 8 órától válik elérhetővé, 2023. január 30-ától az állandó meghatalmazásokat online már nem az eBEV-portálon, hanem az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) lehet bejelenteni.

Az eBEV-portálon való bejelentés megszűnése nem gátja a képviseleti jogosultság bejelentésének, mivel a bejelentések az ÁNYK-nyomtatványon január 23. és 27. között továbbra is beadhatók, az érintett valamennyi bejelentést jóvá tudja hagyni, így egyetlen ügyfél sem kerül bizonytalan helyzetbe függőben lévő meghatalmazása miatt – emelte ki a NAV.

Hangsúlyozták, az UJEGYKE-adatlap kialakításakor a NAV figyelembe vette a könyvelők, adószakértők hosszú évek alatt keletkezett tapasztalatait, és úgy alakította ki a nyilvántartást, hogy azon már átfogó ügycsoportokra, ügytípusokra lehet meghatalmazást adni. Az új rendszer bevezetésével egyszerűsödik az ügyintézés, nem kell külön-külön jelölni például az iratbetekintésre, lekérdezésre, adatszolgáltatásra vonatkozó jogot, sőt a NAV telefonos ügyintéző rendszerének használatára sem kell külön jogosultságot megadni, mert az az adott ügycsoportban automatikusan jár a képviselőnek.

Az új jogosultságokat minden meghatalmazónak és meghatalmazottnak fontos felülvizsgálni, mivel a bejelentett állandó meghatalmazások alapvetően befolyásolják, hogy az ügyfél adott ügyében kivel tart kapcsolatot a NAV – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2018. november 28.

A cégalapítás első tíz lépése

Egy társaság cégbejegyzésének lebonyolítása az esetek többségében nem bonyolult feladat. Az úgynevezett egyszerűsített cégeljárás keretében, a törvény szerinti mintaszerződések alkalmazása esetén a cégbíróság bejegyzési eljárásának határideje egy munkanap. Mindent el lehet intézni az ügyvéd, közjegyző elektronikus aláírásával, internetes úton, már nem a postán kell az illetéket, csekket befizetni. Azonban a látszat kissé csalóka. A cég alapítását megelőzően ugyanis olyan döntéseket kell hozni, amelyek hosszú távú kihatással lehetnek a működésre, így célszerű azokat jól átgondolni. Másrészről pedig azt sem lehet mondani, hogy a cégbírósági bejegyzéssel befejeződne a cégalapítás folyamata – írja az RSM blogja.
2017. december 27.

Az új adózás rendjéről szóló törvények

Az adóigazgatás rendjének megújítása alapvetően azt célozza, hogy az adóhatóság ügyfélközpontú szolgáltatást nyújtson, segítse az adózókat adókötelezettségeik teljesítésében. 2018-tól az egységes kódexjellegű szabályozás helyett azonban több törvény rögzíti, hogy az egyes adózási kérdésekben az adózókat és az adóhatóságokat milyen jogok illetik meg és milyen kötelezettségek terhelik – írja az RSM blogja.