Az NGM szerint marad a reklámadó


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A hvg.hu portál csütörtökön azt írta: a kabinet is felismerte, hogy elrontotta a törvényt, ezért „vissza akar táncolni” a reklámadóból.


A reklámadó beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ezért hasonlóan más országokhoz, a jövőben is lesz reklámadó Magyarországon – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtökön.

A hvg.hu portál csütörtökön azt írta: a kabinet is felismerte, hogy elrontotta a törvényt, ezért „vissza akar táncolni” a reklámadóból. A lap értesülései szerint már tárgyalnak a Magyar Reklámszövetséggel arról, hogy mi legyen az adónem sorsa. A 2015-re vonatkozó költségvetés tervezete szerint a kormány 4 milliárddal kevesebb, 6 milliárd forintos bevételre számít az augusztusban bevezetett reklámadóból.

Az NGM válaszában kiemelte: idén augusztus 21-ig több mint 700 adózótól érkezett bevallás a NAV-hoz, a befolyt bevételek a kormány előzetes várakozásának megfelelnek.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 3.

A beruházások hatása a kisvállalati adóalapra

Adórendszerünk többféle kedvező szabály, adóelőny révén kívánja ösztönözni a vállalkozásokat különféle beruházások elvégzésére. A társasági adóban következő a képlet; az adózó a számviteli előírások szerint elszámolt értékcsökkenéssel növeli, míg a társasági adó szabályai szerint elszámolt értékcsökkenéssel csökkenti az adózás előtti eredményét, illetve adott esetben a beruházásra tekintettel adóalap-, illetve adókedvezményt érvényesít (pl. fejlesztési tartalékképzés, kis-, és középvállalkozások beruházási adóalap-kedvezménye, fejlesztési adókedvezmény stb.)