Elkezdődhet a cégvándorlás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy magyar cég úgy szeretné Bajáról áthelyezni székhelyét egy olaszországi városba, hogy erről egyszerű határozatot hoz a taggyűlés. Vagyis anélkül hogy előbb itthon megszűnne, elszámolna az adóhatósággal, majd az olasz törvények szerint ott újjáalakulna. Az igazságügyi minisztérium szerint a magyar jog viszont csak az utóbbi változatra ad lehetőséget. Az Európai Bizottság napokban megszületett állásfoglalása szerint azonban a cégnek van igaza.

Az uniós jogszabályok (római szerződés 43. és 48. cikke) ugyanis a cégeknek is engedélyezik a szabad letelepedés jogát, vagyis azt, hogy bármely tagállamba áthelyezhetik székhelyüket. A bizottság szerint ez akkor is így van, ha a magyar rendelkezések ellentétesek az uniós jogszabállyal. Az uniós jog pedig csatlakozásunk óta elsőbbséget élvez – írja a Magyar Hírlap.

Ha az Európai Bíróság a bizottsággal összhangban foglal állást, akkor annak jelentős költségvetési hatásai is lehetnek. A magyar cégek ugyanis sokkal egyszerűbben települhetnek külföldre, és ennek következtében fő szabályként ott is fognak adózni.

Forrás: Pénzcentrum


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.