Előnyben a juttatást adó cégek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Versenyhátrányba kerülhet az a cég, amelyik nem biztosít béren kívüli juttatásokat, még akkor is, ha a vállalkozások egy része kénytelen volt átalakítani a közelmúltban saját juttatási politikáját – derül ki egy nemrég közzétett felmérésből.

Továbbra is népszerűek a vállalkozások által dolgozóik számára adható béren kívüli juttatások, jóllehet a természetben adható támogatások adózásának változása miatt számos munkáltatónak kellett átgondolnia saját rendszerét.

A Mercer Magyarország által végzett felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások több, mint hatvan százaléka biztosít nyelvi és szakmai továbbképzést dolgozóinak, valamint körülbelül ugyanennyi biztosít számukra mobiltelefont, amelyet természetesen magánbeszélgeteskhez is használhatnak.

A Mercer vezetési tanácsadója szerint a juttatások nem csak a meglévő munkavállalók ösztönzését, lojalitásának megőrzését szolgálják, hanem sokkal inkább az új dolgozók vonzását. Az a vállalkozás, amelyik nem fordít elegendő figyelmet a béren kívüli támogatások rendszerére, könnyen versenyhátrányba kerülhet az emberi erőforrás terén. Ennek oka, hogy az aspiránsok az állásinterjúkon már nem csak a fix fizetés mértékére kérdeznek rá, hanem a juttatások mértékére is.

A leggyakoribb juttatás az étkezési jegy, valamint nagy arányban fordul elő a csoportos életbiztosítás keretében nyújtott kockázati életbiztosítás mindenki számára elérhető juttatásként. Nagy segítséget jelenthet a családnak, különösen több gyermek esetén az utalvány formájában adható iskolakezdési támogatás. Elterjedt még a közlekedési támogatás (bérlet) adása is, emellett viszonylag sok cég nyújt úgynevezett benzinpénzt a naponta ingázó dolgozóknak, ezzel is kihasználva a jelenlegi kilométerenkénti kilenc forint költségtérítés adómentességét.

Forrás: Origo


Kapcsolódó cikkek

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.

2024. április 24.

Adóellenőrzésen bukott meg használtautó-kereskedő, valamint hamis gyerekcipőárus

Megbukott az adóellenőrzésen az a használtgépjármű-kereskedő, aki nyilvántartásait meghamisítva fiktív kölcsönszerződésekkel fedte el bevételeit; a kereskedőnél a végrehajtók ingatlant és 54 autót foglaltak le több mint 120 millió forint értékben – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szerdán. Ugyanezen a napon a pénzügyőrök 2300 pár, több mint 17 millió forint értékű hamis gyermekcipőt foglaltak le – közölte a NAV.