Étel- és italautomaták: megjelent a rendelet


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megjelent az étel- és italautomaták üzemeltetéséről, valamint az automata felügyeleti egység beszerzéséhez nyújtandó támogatásról szóló rendeletek módosítása a Magyar Közlönyben pénteken. A jogszabály-módosítások célja, hogy minden jogkövető vállalkozás megkaphassa az állami támogatás maximális összegét, és a hagyományos nyerstej-automaták továbbra is kiszolgálják a friss, termelői tejet kedvelő fogyasztókat – közölte a Pénzügyminisztérium.


A kezelőszemélyzet nélküli étel- és italautomaták július 1-je után csak automata felügyeleti egységgel (afe) üzemeltethetők, amelyek segítségével az adóhivatal rálát a forgalmi adatokra, valamint az üzemeltető is pontosan nyomon tudja követni a bevételeket és a készletfogyást.

A rendelet-módosítás értelmében a nyerstej-értékesítő automaták tovább üzemelhetnek, amíg el nem avulnak, ha a vállalkozó a felügyeleti szolgáltatóval, a Magyar Postával június 30-áig szerződést kötött, és megállapítható, hogy az automatába a felügyeleti egység nem szerelhető be.

A 120 ezer forintos állami támogatás összegébe a július 1-je utáni időszakra vonatkozó felügyeleti szolgáltatási díj is beleszámíthat, ha az erről szóló számlát november 30-áig kiállították.

A támogatás akkor is jár, ha az afe telepítése július 1-je előtt megkezdődött, de valamilyen műszaki jelegű hiba miatt nem fejeződött be határidőre. Ezt az üzembe helyezési adatlap igazolja, amely a műszaki probléma megnevezésén túl a vállalkozó és a Magyar Posta aláírását tartalmazza. A támogatás azonban csak akkor jár, ha a felügyeleti egységet legkésőbb szeptember 30-áig telepítik az automatába.

[htmlbox felteteles_adomegallapitas]

 

A minisztérium tájékoztatása szerint június 27-éig már több mint 20 ezer automatába szerelték be a felügyeleti egységet.

A tárca közleményében hangsúlyozta: az automaták adóhivatali bekötése példaértékű az Európai Unióban. A bevétel eltitkolása szinte minden tagállamban gondot okoz, ezért érthető a nagy nemzetközi érdeklődés a magyar innovatív megoldás iránt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.