Évi nettó 300 ezer cafetéria kell a „markáns elégedettséghez”


A vállalatok béren kívüli juttatásai jelentős szerepet játszanak a munkahellyel való elégedettségben, az évi nettó 300 ezer forintos cafetéria az a lélektani határ, amellyel „markánsan elégedettebbek” a munkavállalók – tájékoztatott az OTP Bank.

A pénzintézet harmadik alkalommal elkészült cafetéria kutatásában válaszadók közel fele (49 százalék) azt jelezte, hogy elégedett a munkahelyével, de ez az arány 76 százalék azok között, akik saját elmondásuk szerint jó cafetéria csomagban részesülnek.

A felmérés szerint a munkavállalók a munkahely választás során nagyobb arányban döntenének elsődlegesen az alapbér és a béren kívüli juttatások alapján, mint a korábbi években. A választásban továbbra is az alapbér a legfontosabb szempont (65 százalék), ezt követik a béren kívül juttatások 32 százalékkal.

A munkavállalók szempontjából a juttatások relevanciája, személyre szabhatósága mellett a rugalmasság, hasznosság és választhatóság is lényeges szempont. A megkérdezettek körében a SZÉP-kártya a legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma. A válaszadók háromnegyede sorolta a három legfontosabb szempont közé az elfogadóhelyek számát, 47 százalék számára pedig ez a legfontosabb.

Az elfogadóhelyi hálózat mérete mellett minden egyéb szempont csak másodlagos: a kibocsátó megbízhatósága 10 százalék, a mobilalkalmazás elérhetősége pedig 9 százalék számára volt lényeges a felmérés szerint.

A 1600 fős, 18-59 év közötti munkavállaló bevonásával készült reprezentatív kutatást az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. végezte augusztus és szeptember között.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.