Jön a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Ötvenhárom ember ellen javasol vádemelést a NAV költségvetési csalás miatt.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) költségvetési csalás miatt vádemelést javasol ötvenhárom gyanúsított ellen, mert fiktív számlákkal 220 millió forint kárt okoztak a költségvetésnek – közölte a szervezet közép-dunántúli regionális bűnügyi igazgatóságának sajtóreferense.
Hideg-Göblyös Rita közölte: a tatabányai számlagyár által kiállított számlákat 35 cég használta fel. A vállalkozások képviselői közül 53 embert hallgattak ki gyanúsítottként. A nyomozás alatt a cégek 55 millió forintot visszafizettek a NAV-nak. Két társaság a fiktív számlákat munkahelyteremtő támogatás megszerzéséhez használta fel.
Az elcsalt pénz megtérülését lefoglalással és végrehajtással biztosították, nagy értékű gépkocsikat, lézerstancoló gépet és ingatlanokat vettek zár alá. A számlagyárat irányító férfitől nyolcmillió forint készpénzt, arany ékszereket, arany- és ezüst tömböket foglaltak le, zárolták ingatlanjait és gépjárműveit.
Az ügyben a NAV Közép-dunántúli Bűnügyi Igazgatósága költségvetési csalás és 75 rendbeli hamis magánokirat felhasználása miatt javasol vádemelést a tatabányai és a győri járási és nyomozó ügyészségnél.
(MTI)
Egyszerűsítheti a jogviszonyok mindennapi ügyintézését az adóhatóság vezetésével működő konzorcium uniós támogatással létrejövő fejlesztése, a Komplex Jogviszony-Nyilvántartás (KJNY) – közölte a NAV.
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (a továbbiakban: Air.) lehetővé teszi az adózó számára, hogy ő maga kérje az ellenőrzés megismétlését, ha álláspontja szerint az általa feltárt új tények, körülmények a korábbi ellenőrzés eredményét megváltoztatnák.
Cikkünk második részében példák segítségével tekintjük át a Katv. 20. § (3) bekezdés c) pontjában, illetve 20. § (4) bekezdés c) pontjában szereplő adóalap-korrekciós tétel alkalmazását.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!