Fizetősek lesznek a német sztrádák
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó „tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.
A megegyezés szerint a külföldiek 10 napos, két hónapos, valamint egész éves időszakra vásárolhatnak úthasználati engedélyt 2,5-20-130 euróért, ez a gépjármű méretétől és károsanyag-kibocsátásától függően változhat. Németország öt gépjármű kategóriát határoz meg.
Az uniós testület által csütörtökön jóváhagyott tervezet szerint a németek számára a jármű nagyságától és környezetbarát voltától függően évente várhatóan mintegy 74 euró terhet jelentene az útdíj. A külföldieknek azonban csak az autópályákon kell fizetniük, a német állampolgároknak a szövetségi autóutakon is.
[htmlbox Változásfigyeltetés]
Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter szerint az útdíj bevezetésének célja az, hogy a Németországon nagy számban átutazó külföldi autósok is járuljanak hozzá az egyébként mostanáig teljesen ingyenes német autópálya-hálózat fenntartásához. Az úthasználati díj tisztességes, megkülönböztetéstől mentes és arányos, amelyből nettó 500 millió euró bevétel folyhat be, amit az úthálózat fejlesztésére fordítanak majd.
Az útdíjat leghamarabb a jövő évi parlamenti választásokat követően vezetik be Németországban – tette hozzá.
Az uniós bizottság korábban azt kifogásolta, majd kötelezettségszegési eljárást is indított Németország ellen azzal az indokkal, hogy a törvény diszkriminálja a külföldi állampolgárokat azáltal, hogy a németek a díjat levonhatják a gépjárműadóból, a külföldieknek viszont ez értelemszerűen nem áll módjukban.
Németország a tizenhatodik uniós tagállam, amely útdíjat vezet be.
(MTI)