Hogyan bukhatunk az autón 40 százalékot?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A személyautó-piac 5,9 százalékos visszaesésével párhuzamosan a haszonjárművek eladásai 4,7 százalékkal nőttek: 2007 első kilenc hónapjában 15 178 kisteherautót vásároltak a hazai vállalkozások. Személyautóból október elsejéig 129 ezer kelt el. A haszonjárművek üzemeltetői jó adósok, itt ritkán fordul elő, hogy fizetésképtelenség miatt vissza kell venni autót – írja a Népszabadság.

A flottaeladások mindig is stabil részét képezték az autópiacnak: amíg a magánszemélyek által vásárolt személyautók száma csökkent, a céges és flottaeladások nőttek. A flottavásárló még az aktuális akció mellé is további árkedvezményeket sajtolhat ki, hiszen a vállalkozások tartós és hosszú távú együttműködést jelenthetnek, már ha sikerül megtartani az ügyfeleket, mert a márkák egymást licitálva versenyeznek, még akkor is, ha csak egyetlen darabról van szó.

A flottavásárlásoknál nem elsődleges szempont az ár, hiszen fontos tétel a szervizköltség és a visszavásárlás, vagyis az értékvesztés: az a jó, ha az autó maradványértéke minél magasabb. Ma már nem fapadosak a flottában beszerzett autók sem, hiszen egy klímaberendezés nemcsak a vezető munkafeltételeit, kényelmét, biztonságát javítja, hanem a majdan eladásra kerülő autó piacképességét is. Az árengedmények mellett fontos költségszempont a szerviz, melyekből szintén lehet alkudni. Nem véletlen, hogy ezen a területen is jelentős kedvezményekkel próbálnak vevőt csalogatni a forgalmazók.

A nagy flották vásárlói olykor annyira nyomott áron kapják az autókat, hogy azon nem marad haszna a kereskedőnek. Igaz viszont, hogy a kedvezmények visszavásárláskor ütnek vissza, hiszen alacsonyabb lehet a beszámítási ár. A nagy flották egyébként is lefelé nyomják az árakat, hiszen a tömeges eladás miatt tovább nő az amúgy is telített használtautó-kínálat.

Leginkább a kiszuperált kölcsönzői autókon lehet bukni, mert egy év alatt 40-50 százalékkal veszítenek értékükből, a nagyobb motorral szerelt modellek annyira nem kelendőek, hogy akár fél pénzért is megszabadulnának tőlük.

A vevők általában a kisebb értékvesztésű alsó középkategóriás autókat keresik. Néhány márkánál – Opel, Ford, Peugeot – a flottaeladások a forgalom 30-40 százalékát teszik ki, a Mazdánál és a Toyotánál ez az arány 10 százalék körül van.

A kisebb flották érdeklődésének növekedésével magyarázható, hogy erősödött a kishaszonjármű-piac, összességében azonban továbbra is inkább a multinacionális cégek jelentik a legstabilabb bázist.

A magyar piacon negyven márka kínál haszonjárművet, ezek közül harminckettő foglalkozik 3,5 tonnánál kisebb összgördülő tömegűekkel. A Jato – az autópiaci statisztikákat vezető világcég – adatai szerint a Ford továbbra is vezet Magyarországon 2700 autóval, a legnépszerűbb típusból, a Transitból október közepéig 1500 kelt el.

Forrás: Pénzcentrum


Kapcsolódó cikkek

2024. május 6.

Árfolyam az áfában (XIII. rész)

A cikksorozat következő részében a számlán feltüntetett adó forintosításához, valamint a meghatalmazotti számlázás, önszámlázás esetén alkalmazandó árfolyamról lesz szó.

2024. május 3.

Áfacsalókra csapott le a NAV

Kriptovalutában, kábítószerben és készpénzben tartotta a vagyonát egy hazai bűnszervezet, amely több, mint félmilliárd forintnyi áfa befizetését csalta el. Az elkövetők a bűncselekmény elkövetéséből származó hasznot kriptovalutában, készpénzben, ingatlanban, illetve lőfegyver-gyűjteményben halmozták fel. A nagyszabású akció során egyszerre 30 helyszínen csaptak le a Nyugat-dunántúli Bűnügyi Igazgatóság nyomozói, a MERKUR kommandósai és Bevetési Igazgatóság járőrei. A gyanúsítottak elfogása mellett a bűnös úton szerzett vagyontárgyakat is lefoglalták, továbbá 450 millió forint értékben zároltak ingatlant.